کد خبر 1317
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ ثبات قیمت در بازارِ تعطیل!

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ ثبات قیمت در بازارِ تعطیل!

در شرایط نیمه‌تعطیل این هفته، بازار آهن با عدم اعلام قیمت، ثبات قیمت آهن و رکود در بازار روبه رو شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با تعطیلی‌های یکی درمیان که در هفته جاری ایجاد شد و همچنین قطعی گسترده اینترنت، در بازار آهن و فولاد شاهد ثبات قیمت در همه بخش‌های بازار بودیم، البته مواردی که گفته شد با ابتدای ماه مهر که فصل کاهش خرید و فروش آهن است قرین شد. ماحصل چنین شرایطی عدم اعلام قیمت، ثبات قیمت آهن و رکود در بازار از ابتدای هفته تاکنون بود.

 به‌رغم هفته‌ نیمه تعطیل جاری، ممکن است قیمت تا حدودی روند افزایشی خود را حفظ کند، زیرا استقبال از مواد اولیه عرضه شده در بورس کالای هفته گذشته احتمال افزایش قیمت پروفیل را تقویت می‌کند. ممکن است این روند تا تعدیل قیمت پروفیل و تناسب آن با نرخ مواد اولیه ادامه داشته باشد اما سایر محصولات فولادی روند ثابتی خواهند داشت.

در ادامه به ارائه گزارش بازارهای فعال آهن و فولاد پرداخت شده است.

بازار آهن

امروز نرخ دلار با ۳۱ هزار ۶۰۰ تومان ثابت باقی ماند و در بازار اکثر شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند، اما شاهد اصلاح نوسانی برخی‌ نرخ‌ها در تعدادی از مبادی فروش هستیم.

قیمت میلگرد در شرکت فولاد خراسان ۲۰۰ تومان افت کرد و در شرکت‌های دیگر تا این لحظه شاهد ثبات قیمت هستیم.

قیمت نبشی و ناودانی در شرکت‌های نورد اشتهارد و جویا نورد تهران به ترتیب، ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش و ۱۰۰ تومان افزایش یافت، نرخ مابقی محصولات در این حوزه ثابت است.

در بازار تیرآهن شرکت ظفربناب ثبات قیمت دارد، در شرکت ذوب آهن شاهد کاهش قیمت کیلویی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان هستیم و نرخ برخی‌ شاخه‌های پرفروش این شرکت ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان افت کرد.

قیمت پروفیل مبارکه در اکثر شرکت‌ها ۲۲ هزار تومان اعلام شد و تنها شرکت آدنیس صنعت شمال با نرخ ۲۲ هزار ۳۰۰ تومان و ثبات اعلام قیمت کرده است.

بازار بورس

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۱۲ هزار و ۱۱۵ واحد رشد داشت و به یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات ۴ هزار و ۴۶۶ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۳۹۲ هزار و ۴۹۸ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با رشد ۸ هزار و ۳۷۸ واحدی، رقم ۹۶۲ هزار و ۴۵ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «شپنا»، «فولاد»، «نوری»، «شتران»، «خودرو»، «شبندر» و «فملی» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «شکلر»، «فنوال»، «کالا»، «غپینو» و «دانا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غدشت»، «فمراد»، «مرقام»، «حپترو» و «آسیاتک» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

امروز در تالار صنعتی بورس کالا، قراربود ۲۸۰ هزار و ۱۳۳ تن محصول فولادی معامله شود که از این میزان ۱۰۴ هزار و ۲۲۱ تن به روی تابلو راه پیدا کرد.

در همین حال، امروز تابلو معاملات بورس کالا شاهد عرضه ۸۹ هزار و ۳۴۸ تن میلگرد بود که با وجود تقاضای ۲۸ هزار و ۶۲۸ تنی این محصول، ۱۵ هزار و ۹۵۴ تن آن به فروش رسید.

همچنین، از ۹ هزار و ۲۶۵ تن تیرآهن در تابلوی معاملاتی بورس کالا فقط ۳ هزار و ۹۷۵ تن فروخته شد.

بر این اساس، ۸۵۰ تن ناودانی روی تابلوی معاملات بورس کالا قرار گرفت و ۴۵۰ تن این محصول معامله شد.

همچنین، نبشی با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط ۴ هزار و ۷۵۸ تن بر روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت فقط ۲۵۰ تن به فروش رسید.

پایان پیام/ف

کد خبر 1317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =