کد خبر 1649
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

فهرست محصولات معدنی صادراتی مشمول مالیات

فهرست محصولات معدنی صادراتی مشمول مالیات

مصوبه هیات وزیران در رابطه با فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، آذر ماه سال آینده اعلام شد که از سال ۱۴۰۱، صادرات محصولات خام و نیمه‌خام مشمول مالیات می‌شود.

بر این اساس دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور (بند ت تبصره عوارض و مالیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱) صادرات محصولات صنایع معدنی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام را مشمول پرداخت مالیات اعلام کرد. 

آذر ماه سال گذشته اعلام شد: تعریف و فهرست مواد خام و نیمه‌خام مذکور با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه خواهد شد و در مدت سه ماه پس از تصویب این قانون، به تصویب هیات وزیران می‌رسید.

حال این مهم به تصویب هیات وزیران رسیده است؛ در متن این ابلاغیه آمده است:

«طی جلسه  ۲۰ مهر ۱۴۰۱ هیات وزیران، فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه‌خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی، در نامه شماره  ۱۳۳۲۹۱ توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

هیئت وزیران در جلسه۲۰ مهر ۱۴۰۱ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری،   اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و به استناد بند (ص) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام، موضوع بند یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی:

ماده ۱- در این تصویب‌نامه، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

۱- مواد خام: ماده‌ای که پس از استخراج یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می‌شود.

- مواد نیمه خام نفتی، گازی و پتروشیمی: کلیه محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی که به عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود.

۳- مواد و محصولات نیمه‌خام معدنی: کالاها و محصولات حاصل از کانه آرایی و فرآوری ماده خام معدنی که صرفا به عنوان ماده‌اولیه و حد واسط جهت تولید محصولات نهایی به کار می‌روند.

۴- محصولات صنایع معدنی (فلزی و غیرفلزی) نیمه خام: کلیه محصولات صنایع معدنی از جمله شمش، بیلت، بلوم و اسلب فلزات اساسی و قابل عرضه مستقیم به مصرف‌کننده نهایی که به عنوان ماده‌اولیه با کالای واسطه‌ای برای سایر تولیدات محصولات، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماده ۲- فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

ماده ۳- عوارض موضوع بند (ص) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مطابق آیین نامه اجرایی ماده (۳۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع مصوبه شماره ۶۷۹۶۱۰ مورخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵  شورای اقتصاد و اصلاحات بعدی آن اخذ خواهد شد. "

فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خامِ مشمول مالیات و عوارض صادراتی از لینک قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =