کد خبر 1654
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی معادن یزد

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی معادن یزد

ایجاد بانک اطلاعاتی معادن استان یزد باید در دستور کار تشکل خانه معدن قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلس در دیدار با رئیس تشکل خانه معدن استان یزد با تاکید بر اینکه مردم در بحث مسئولیت‌های اجتماعی از معادن انتظاراتی دارند، افزود: معادن به واسطه برداشت‌ها، انفجارها و تردد کامیون‌هایشان اثرات منفی بر جاده‌ها، محیط زیست و منابع طبیعی شهرها و روستاها داشته‌اند که برای جبران بخشی از این خسارات باید مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهند.

این تشکل باید از ظرفیت معادن استان بیش از پیش در مسیر توسعه استفاده کند، این در حالی است که در گذشته رویکردهایی مانند عدم واگذاری معادن به شرکت‌های خارج از استان و تامین خوراک برای زنجیره فولاد استان به موفقیت‌های زیادی در این زمینه نرسیده‌ایم. متولیان جدید این تشکل باید آنقدر قوی فعالیت کنند که حتی وزارت صمت از آن‌ها در حوزه‌های معادن مشاوره بگیرد.

جوکار با تاکید بر اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی معادن استان یزد باید در دستور کار تشکل خانه معدن قرار گیرد، تصریح کرد: سطح کاری تشکل خانه معدن باید ارتقا یابد تا در حوزه‌های آب و حتی مباحث پیرامون استان حرف‌های بسیار برای گفتن داشته باشد.

وی گفت: در این چشم‌انداز راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب تدوین شود و یکی از مباحث مهم در این حوزه اکتشافات جدید است که در این زمینه خوب عمل نکرده‌ایم.

نماینده یزد و اشکذر افزود: نمایندگان مجلس بازوان نظارتی خوبی هستند و اگر مواردی مورد انتظار به آنان منتقل شود، می‌توانند مشکلات قانونی در بخش‌های مختلف رفع کنند.

این در حالی است گه پیش‌تر نیز رئیس خانه صنعت و معدن یزد بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از صنایع برای برنامه‌ریزی دقیق و توسعه کشور در این محور تاکید کرده بود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =