کد خبر 1687
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

پروژه رمق‌گیری، شرکت سپاهان در دست اقدام

پروژه رمق‌گیری، شرکت سپاهان در دست اقدام

با راه‌اندازی پروژه رمق‌گیری، سالیانه حدود ۶۵ هزار تن کنسانتره با عیار آهن بیش از ۶۰ درصد تولید خواهد شد و مانع هدر رفت این میزان ماده خام از چرخه تولید می‌شود.

مجید معصومی، مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان گفت: پروژه رمق‌گیری با هدف افزایش بهره‌وری و بازیابی آهن (بخصوص بخش هماتیتی) از باطله و پس از انجام مطالعات فنی-اقتصادی، انجام شده است.

مجید معصومی افزود: با راه‌اندازی این طرح، سالیانه حدود ۶۵ هزار تن کنسانتره با عیار آهن بیش از ۶۰ درصد تولید خواهد شد و مانع هدر رفت این میزان ماده خام از چرخه تولید می‌شود.

مهمترین مزایای این طرح را افزایش بهره‌وری مراحل کارخانجات کنسانتره (راندمان جدایش، میزان تولید)، اشتغالزایی بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و جلوگیری از هدر رفت منابع معدنی ملی با وارد نشدن محصول با ارزش به باطله، برشمرد. میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح، حدود ۵۸۰ میلیارد ریال است که ۶۰ درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به تامین تجهیزات است.

در راستای حمایت از تولید ملی و بومی‌سازی دانش فنی، تمامی تجهیزات استفاده شده در طراحی و ساخت این کارخانه، از منابع و تولیدات با کیفیت داخلی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =