کد خبر 1704
۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

افزایش شاخص بهره‌وری سرمایه‌های انسانی در فولاد مبارکه

افزایش شاخص بهره‌وری سرمایه‌های انسانی در فولاد مبارکه

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه از افزایش 17.5 درصدی شاخص بهره‌وری سرمایه‌های انسانی در این شرکت خبرداد.

به گزارش آهن‌نیوز، مهدی کفایت معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در تشریح دلایل و جزئیات افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در این شرکت گفت: در همه سازمان‌ها و به‌ویژه در صنعت فولاد به دلیل نیروبر بودن این صنعت، شاخص بهره‌وری سرمایه‌های انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در این صنعت می‌توان شاخص‌های مختلفی را برای بهره‌وری سرمایه‌های انسانی مورد استفاده قرار داد و با توجه به تعریف بهره‌وری در اکثر شرکت‌های فولادی جهان، بهره‌وری سرمایه‌های انسانی براساس شاخص تن تولید مذاب به ازای هر نفر در سال و با فرمول «تن تولید بر تعداد نیروی انسانی» سنجیده می‌شود.

کفایت بیان داشت: این شاخص در بین فولادسازهای جهان تنها تا پایان فرایند ریخته‌گری محاسبه می‌شود و در شرکت فولاد مبارکه نیز میزان تولید فولادسازی از ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و مجتمع فولاد سبا برای اندازه‌گیری این شاخص در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه ضمن بهینه‌سازی فرایندها و انجام توسعه‌ها در راستای افزایش تولید، به بهینه‌سازی سرمایه‌های انسانی از نظر تعداد و عملکرد می‌پردازد که در این راستا شاخص یک‌ساله ابتدای مهر 1400 تا پایان شهریور 1401، برابر با 464 شده و در قیاس با مدت مشابه قبل یعنی از ابتدای مهر 1399 تا پایان شهریور 1400 که 425 بوده، افزایش 9 درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین شاخص شش‌ماهه اول سال جاری برابر با 242 بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 206 بوده، افزایش 5/17 درصدی داشته است و این شاخص‌ها نشان‌دهنده روند افزایشی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =