کد خبر 1876
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

اخبارخوب بورسی برای سهامداران فولاد

اخبارخوب بورسی برای سهامداران فولاد

رکورد جدید آهن‌سازی فولاد مبارکه و تامین نیاز صنایع نیروگاهی کشور، اخبار مثبتی است که علاوه بر سودآوری برای سهامداران نماد فولاد، چرخش چرخ تولید برق و توسعه صنایع نیروگاهی و وابسته به برق را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، علاوه بر قیمت جهانی کامودیتی‌ها و قیمت ارز اخبار مثبت و منفی شرکت‌های فولادی از جمله عوامل تاثیر گذار بر ارزش سهام این شرکت است. هرچه میزان تولید، سودآوری، ابتکارات، صرفه جویی اقتصادی، ارزش افزوده بالاتر باشد و پروژه‌ها به نتیجه رسیده باشد، میزان سودآوری سهامداران بالاتر خواهد بود.

رکورد جدید آهن‌سازی فولاد مبارکه و تامین نیاز صنایع نیروگاهی کشور ۲ خبر مثبتی است که علاوه بر سودآوری برای سهامداران نماد فولاد، چرخش چرخ تولید برق و توسعه صنایع نیروگاهی و وابسته به برق را در پی دارد.

۱-  رکورد جدید آهن‌سازی فولاد مبارکه

آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه در واحد گندله‌سازی، موفق شد، رکورد روزانه تازه‌ای به میزان ۲۳ هزار و ۷۳۰ تن رقم بزنند و رکوردِ قبلیِ ۲۳ هزار و ۶۶۰ تن که در ۱۷ مرداد سال ۱۳۹۹ محقق شده بود را ارتقا دهند. این رکورد علاوه برآنکه برگ برنده‌ای برای فولاد مبارکه اصفهان است، راهگشای توسعه کشور و عاملی برای ارزشمندی بیشتر سهام این شرکت است.

۲-  تأمین نیاز صنایع نیروگاهی کشور با تولید ورق کورتِن استیل در فولاد مبارکه

برای نخستین بار در کشور ورق کورتِن استیل (CORTEN A) که پیش از این از محل واردات تأمین می‌شده با اتکا به تخصص و تجربه کارکنان فولاد مبارکه طراحی و تولید و نیاز صنایع نیروگاهی کشور به این نوع ورق تأمین شد. کسب این موفقیت ارزشمند، سالانه از خروج مقادیر بسیار زیادی ارز جلوگیری و امکان صادرات و ارزآوری برای کشور را فراهم می‌کند.

از جمله مهمترین ویژگی‌های تولیدات فولاد مبارکه اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-  تنوع‌بخشی به سبد محصولات تولیدی شرکت از راهبردهای کلان فولاد مبارکه
۲-  دست‌یابی به توانایی تولید اقتصادی و تجاری محصولات
۳-  ارزش‌افزوده بیشتر با تنوع هر چه بیشتر سبد محصولات فولاد مبارکه

با توجه به محدودیت‌های موجود در زمینه تولید و توزیع برق و لزوم تأمین حداکثری نیازهای صنعت برق کشور، بومی‌سازی و تأمین گریدهای ویژه فولادی موردنیاز این صنعت در اولویت کاری فولاد مبارکه قرار دارد. ازجمله گریدهای فولادی مورد نیاز نیروگاه‌های برق حرارتی می‌توان به گرید کورتِن استیل اشاره کرد که در انجام تعمیرات سالانه مدول‌های پیشگرم (لانگستروم) نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در راستای رفع نیاز صنعت برق کشور از واردات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسعه و تنوع هر چه بیشتر سبد محصولات فولاد مبارکه و تولید فولادهای خاص با ارزش‌افزوده بالا، بومی‌سازی تولید گرید مذکور در فولاد مبارکه صورت گرفته است.
۴-  توجیه اقتصادی قابل‌ملاحظه
۵-  بی‌نیازی از واردات و امکان تحویل محصول به نیروگاه‌های کشور

پایان پیام/ ف

کد خبر 1876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =