کد خبر 1885
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

ظرفیت تولید فولاد به 71 میلیون تن می‌رسد

ظرفیت تولید فولاد به 71 میلیون تن می‌رسد

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور 45 میلیون تن است که با برنامه ریزی‌های انجام شده این ظرفیت به 71 میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، مهرداد اکبریان با بیان اینکه واحدهای متعددی در زنجیره فولاد فعال‌اند، افزود: امسال افزایش چشمگیری در حوزه تولید فولاد داشته‌ایم طوریکه زمانی می‌گفتیم با تولید 10 میلیون تن فولاد سقف جدیدی در تولید ثبت می‌شود، اما اکنون تولید به 34 میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: افزایش چنین ظرفیتی به ایجاد زیرساخت، افزایش تولید مواد اولیه و انرژی نیاز دارد که این موارد همیشه با چالش‌هایی روبرو می‌شود؛ اصولاً در زنجیره تأمین، بخشی از حلقه بیش از توان ظرفیت تولید دارد و بخشی دیگر کم توان است، بنابراین میزان تولید در همه زنجیره‌ها یکسان نیست و این به مشکلی اساسی تبدیل شده است.

اکبریان گفت: مشکل دیگر، کوچک شدن بازار مصرف به خصوص در فولاد است که در چند ماه گذشته صنعت فولاد علاوه بر تحریم با نبود زیرساخت گاز و برق مواجه بوده که همین موضوع نیز باعث کاهش صادرات شده است.

وی افزود: قیمت گذاری دستوری نیز یکی از مشکلات صنعت فولاد است به طوریکه آن را زیان‌ده کرده است، برای جبران این زیان نیاز است که ساز و کار عرضه و تقاضا درست تعیین شود، البته که در این شیوه هم باید شرایط بازار، هزینه تمام شده معادن و مسائل اقتصادی و تورمی در نظر گرفته شود تا معدنی‌ها هم بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با بیان این که در سال 100 میلیون تن سنگ آهن تولید می‌کنیم، گفت: اکنون نیاز بازار به سنگ آهن را تأمین می‌کنیم ضمن اینکه رهاسازی بازار و سپردن بازار به ساز و کار عرضه و تقاضا تنها شیوه بازنگری در تعیین قیمت محصولات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =