کد خبر 1980
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

برآورد روزنامه مشهور اقتصادی از سقوط مجدد بورس

برآورد روزنامه مشهور اقتصادی از سقوط مجدد بورس

نبود جریان نقدینگی کافی در بازار سهام در کنار خروج ادامه‌دار سرمایه از بازار احتمال بازگشت بازار به روند رکودی و فرسایشی را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جریان دادوستدهای بازار سهام در روز چهارشنبه نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش ۲۲/ ۰‌ درصدی معادل سه‌هزار و ۱۴۹ واحد افزایش داشت و در سطح یک‌میلیون و ۴۱۳‌ هزار واحد قرار گرفت. نماگر هم‌وزن بازار نیز همگام با شاخص‌کل با رشد ۴۱/ ۰‌ درصدی در سطح ۴۰۱‌ هزار واحد محدود شد.

در این خصوص روزنامه دنیای اقتصاد نوشت، نبود جریان نقدینگی کافی در بازار سهام در کنار خروج ادامه‌دار سرمایه از بازار احتمال بازگشت بازار به روند رکودی و فرسایشی را افزایش داده است، به‌طوری‌که در معاملات روز چهارشنبه نیز مجموع ارزش معاملات خرد سهام در سطحی پایین‌تر از دوهزار میلیاردتومان باقی‌ماند و با کاهش حدود سه‌ درصد در مقایسه با روز گذشته رقم ‌هزار و ۷۲۵‌ میلیارد تومان را به‌ثبت رساند، به‌طوری‌که در روز یادشده حدود ۱۷۳‌ میلیارد تومان نقدینگی توسط سهامداران خرد از بازار خارج شد.

لازم به ذکر است، روز گذشته در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و با پیگیری سازمان بورس و به منظور حمایت از سهامداران، کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید. چندی قبل نیز بسته 10 بندی برای حمایت از بورس با محوریت بیمه سهام ابلاغ شد. مشخص نیست این دست اقدامات تا چه حد می‌تواند به ثبات بلندمدت بورس کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =