کد خبر 2091
۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

ابهام در اعتراضات کارگران ذوب‌آهن اصفهان / مدیران پاسخگو نیستند!

ابهام در اعتراضات کارگران ذوب‌آهن اصفهان / مدیران پاسخگو نیستند!

عدم شفاف‌سازی روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان بر ابهامات در خصوص دلایل اعتصاب دوباره کارگران این شرکت افزوده است.

به گزارش آهن‌نیوز، بنا بر ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی گروهی از کارگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان در شیفت صبح روز شنبه، پنجم آذرماه بار دیگر دست به اعتصاب زدند که بنا بر اعلام برخی منابع غیررسمی سبب اختلالاتی در مسیر تولید شد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که با امتناع کارگران از تخلیه واگن‌ها، خط بارگیری دچار اختلال شده است و رانندگان نیز به صف اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند.

در شرایطی که ذوب‌آهن اصفهان حدود ۱۴ هزار نفر نیرو دارد، هنوز از تعداد دقیق افراد اعتصاب‌کننده و انگیزه‌ی واقعی آنان برای این حرکت اطلاعی در دست نیست و روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز تا این لحظه نه‌تنها اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده، بلکه پاسخ‌گوی تماس تلفنی خبرنگار آهن‌نیوز نیز نبوده است.

این بی‌کنشی یا کنش نامناسب در اعتصاب پیشین و در اواسط آبان‌ماه نیز مشهود بود جایی که حمید سرال سرپرست مدیریت روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان با تأخیری قابل‌توجه به‌کل اعتصابات را کتمان کرد و در اظهارنظری غیرحرفه‌ای بیان داشت: شیطنتی در این زمینه اتفاق افتاده و فیلم گرفته شده از کارگران موقع تردد روزانه است و هرگونه اعتراض و اعتصابی در این مجموعه عظیم صنعتی را تکذیب می‌کنیم.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم در همان برهه این اعتصابات را اعتراضات صنفی خواند و گزارش داد که کارگران ذوب‌آهن اصفهان برای رسیدگی به مشکلات صنفی حقوق و مزایای خود تجمع کوتاهی را در این کارخانه داشتند که با حضور نمایندگان وزارت صنعت و نماینده کارگران این موضوع در ساعت نخست تجمع برطرف شد.

در این شرایط تنها واکنش روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان پس از تغییرات در هیئت‌مدیره و برپایی اعتصابات انتشار اطلاعیه «افزایش حقوق و پرداخت علی‌الحساب بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل» بود که همچنان برای همگان نامعلوم است که به وقایع اخیر در این شرکت ربط دارد یا اقدامی از پیش برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =