کد خبر 2874
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بیان کرد:

تولید رقابت‌پذیر با ادغام شرکت‌ها

تولید رقابت‌پذیر با ادغام شرکت‌ها

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: اولین گام برای تولید رقابت‌پذیر ادغام شرکت‌ها و مجموعه‌هاست و گام بعدی نگاه به سیاست‌گذاری‌های کلان و سودآور است. ما اساسا بحران سنگ آهن نداریم بلکه بحران سنگ آهن در نوع نگاه مصرفی ما برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دیروز ۸ بهمن در ششمین همایش بین‌المللی سنگ آهن ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در پانل افزایش بهره‌وری، تولید رقابت‌پذیر و توسعه تکنولوژی، مهندس مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ضمن اشاره به ضرورت پرداخت به این موارد بیان کرد: برای صحبت درباره بهره‌وری و تولید رقابت‌پذیر باید نگاهی به وضعیت خود در فضای بین‌المللی داشته باشیم، در شرایطی که دنیا به سمتی پیش رفته که موج بزرگی در صنایع دنیا در حوزه IT و ICT و مرتبط با آن‌ها اتفاق افتاده، پیشرفت ایران تا چه بوده است.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در ادامه افزود: باید در نظر گرفته شود که در حوزه رقابت نگاه‌ها تغییر کرده، تا چندین سال پیش هدف از بنگاه‌داری ماکزیمم کردن سود بود ولی امروز با توجه به تغییراتی که در سیاست سرمایه‌گذاری چین در سال‌های اخیر صورت گرفته در حال حاضر نگاه به سمتی است که می‌گوید هدف از بنگاه‌داری بقا است که در کنار آن سود هم کسب می‌شود.
 حمیدیان اشاره کرد: این نگرش‌ها در چندسال اخیر خود را بیشتر در بخش صنایع نشان داد که دنیا دید با سقوط قیمت سنگ آهن هشدارها زده شد که با این آرایشی که امروز داریم هرچند اگر به سمت تولید رقابت‌پذیر هم حرکت کنیم دچار مشکلات و چالش خواهیم شد.
وی ادامه داد: تا ۷-۸ سال پیش در کشور گفته می‌شد در بخش برق در آینده نزدیک صنایع به مشکل می‌خورد یا در بخش گاز هم همین‌طور که در حال حاضر این مشکلات را می‌بینیم، به نظر می‌رسد صنعت سنگ آهن نیز در انتظار مسائل و مشکلات جدی است که شرکت‌هایی می‌توانند موفق شوند که از الان به فکر هستند.
حمیدیان در رابطه با قرار گرفتن صنعت کشور در مسیر پیشرفت بیان کرد: اولین گام برای تولید رقابت‌پذیر ادغام شرکت‌ها و مجموعه‌هاست و گام بعدی نگاه به سیاست‌گذاری‌های کلان و سودآور است. ما اساسا بحران سنگ آهن نداریم بلکه بحران سنگ آهن در نوع نگاه مصرفی ما برمی‌گردد. ساختار شرکت‌های آهنی را اگر نگاه کنید انواع تعرفه‌ها اعم از آب، انرژی، مالیات و ... را داریم اما مهم‌ترین آیتم که باید قانون‌گذاری می‌شد موضوع اکتشاف و بهره‌برداری بود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در پایان گفت: معادن و ظرفیت توسعه آن در کشور وجود دارد اما هرچه استخراج و به دست آوره می‌شود مصرف می‌شود و هنوز یک قانون در رابطه با صیانت از معادن در مناطقی که دارای معادن باارزش هستند وجود ندارد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 2874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =