کد خبر 292
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

معاون قضایی دادستان کل کشور مطرح کرد

تدوین شیوه‌نامه علاج تنظیم بازار فولاد

تدوین شیوه‌نامه علاج تنظیم بازار فولاد

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: برای تنظیم بازار فولاد نیاز است تا شیوه نامه‌ای که مورد تایید همه زنجیره باشد تهیه شود تا تنظیم این بازار در اختیار خود بخش خصوصی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، "سعید عمرانی"، معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در جلسه مجمع عمومی سالیانه انجمن نوردکاران فولادی در محل اتاق بازرگانی ایران افزود: در سال‌های گذشته در حوزه فولاد، هیچ‌گاه شیوه‌نامه‌ای که مورد پذیرش همه اعضای این زنجیره باشد نوشته نشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: در نتیجه امروز شاهدیم در بخش‌هایی از زنجیره سودهای بسیار بالا و در بخش دیگر سودهای بسیار پایینی وجود دارد و چنین اشکالی در طول زمان خود را نشان خواهد داد.

عمرانی تاکید کرد: انتظار می‌رود سندیکاها، انجمن‌ها و تک‌تک فعالان این زنجیره، ابتدا یک شیوه‌نامه با در نظر داشتن منافع ابتدا تا انتهای زنجیره و همه موارد بنویسند، اما وقتی قادر به انجام این کار نباشید یعنی در حقیقت پذیرفته‌اید که نیاز به قیم دارید.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار دولت سیزدهم شرایط برای تحقق این مهم فراهم است، اما پیش از هر چیز باید شیوه‌نامه‌ای با رعایت مصالح و منافع همه اعضای زنجیره نگاشته شود تا پس از آن بخش خصوصی به مطالبه‌گری بپردازد و ما نیز در قوه قضاییه به حمایت خواهیم پرداخت.

 وی گفت: امروز بخش خصوصی ما به دلایل متعدد از مشکلاتی که رنج می‌برد که بخشی از آن به خود بخش خصوصی برگشته و برخی دیگر مربوط به حاکمیت است.

 عمرانی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید از خود مراقبت کنند، اظهار داشت: این مساله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است و ایشان بارها مستقیم و غیرمستقیم فرمودند که با مداخله حاکمیت در تولید راضی نیستند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =