کد خبر 2994
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

صادرات 10 میلیون تنی اقلام فولادی در ٩ ماهه امسال

صادرات 10 میلیون تنی اقلام فولادی در ٩ ماهه امسال

طی ٩ ماهه سال جاری بالغ بر ١٠ میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از صنایع، طی ٩ ماهه امسال دو میلیون و ١٣٨ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به دو میلیون و ٢۶ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته شش درصد بیشتر شده است.

پس از آن صادرات شمش فولاد نیز افزایش یک درصدی را ثبت کرده و از پنج میلیون و ١٩٠ هزار تن در مجموع ٩ ماهه ١۴٠٠ به پنج میلیون و ٢٢۴ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در مقابل صادرات سایر اقلام فولادی در مجموع ٩ ماهه ۱۴۰۱، همچون مقاطع تخت، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت یک درصدی برای محصولات فولادی، افت ٢٨ درصدی برای آهن‌اسفنجی و افت ٣٠ درصدی برای مقاطع تخت ثبت شده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، ٣٢٠ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده که در مجموع نسبت به صادرات این مقاطع در ٩ ماهه ۱۴۰۰ معادل ۴۵۴ هزار تن ٣٠ درصد. کاهش تولید رخ داده است.

جزییات صادرات محصولات فولادی

 به گزارش صنایع، از مجموع کل محصولات فولادی تولید شده در ٩ ماهه سال جاری، دو میلیون و ۴۵٨ هزار تن صادر شده که یک درصد کمتر از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته (دو میلیون و ۴٨٠ هزار تن) است.

در نهایت نیز بر اساس آمار، طی ٩ ماهه امسال ۶٣٠ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که به نسبت ٨۶٩ هزار تن مجموع آهن اسفنجی صادر شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، کاهش ٢٨ درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 2994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =