کد خبر 3005
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

آهن اسفنجی بریکتِ بدون مشتری ماند

آهن اسفنجی بریکتِ بدون مشتری ماند

در بخش آهن اسفنجی امروز قرار بود ۳۸ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شود اما عرضه این محصولات کاهش ۲۰/۸ درصدی داشت طوریکه آهن اسفنجی با تقاضای بیش از دو برابری به طور کامل معامله شد اما آهن اسفنجی بریکت که توسط صبافولاد خلیج فارس نیز عرضه شده بود به طور کامل به دلیل نبود تقاضا از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز قرار بود در تالار صنعتی و حراج باز ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۲۰ تن شامل ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۴۸ هزار تن آهن اسفنجی و ۸۱ هزار و ۱۲۰ تن محصولات فولادی عرضه شود اما در پایان معاملات مقدار عرضه با ۶۰ درصد کاهش به مقدار ۱ میلیون و ۱۳۶ و ۸۶۹ تن و با تقاضای ۷۱۶ هزار ۱۹۲ تنی روبه رو شد.

عرضه سنگ آهن در اطلاعیه امروز که شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کنسانتره سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و گندله سنگ آهن بود در انتهای معاملات محصولِ سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه سنگ آهن به دلیل نبود تقاضا از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد و عرضه این بخش با کاهش ۶۱/۲ درصدی روبه رو شده و به میزان ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن عرضه شده و تقاضای ۵۸۵ هزار تنی داشت. 

محصولات فولادی امروز نیز شامل تیرآهن، شمش بلوم، میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و ورق گالوانیزه خودرو بود عرضه این محصولات کاهش ۳۹/۷ درصدی داشت که به مقدار ۴۸ هزار و ۸۶۹ تن عرضه شده و تقاضای ۴۸ هزار و ۹۹۲ تنی داشت. از طرفی سبد میلگرد ساده صنعتی به دلیل نبود مشتری و همچنین عدم پذیرش قیمت توسط خریداران از معاملات بازماند. بورس تیرآهن سنگین بین ۵ تا ۳۳ درصد رقابت شد که بیشترین رقابت اختصاص دارد به تیرآهن طول کوتاه ذوبی با ۳۳ درصد رقابت گرفت.

و در نهایت در بخش آهن اسفنجی امروز قرار بود ۳۸ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شود که در عین ناباوری عرضه این محصولات کاهش ۲۰/۸ درصدی داشت طوریکه آهن اسفنجی با تقاضای بیش از دو برابری به طور کامل معامله شد اما آهن اسفنجی بریکت که توسط صبافولاد خلیج فارس نیز عرضه شده بود به طور کامل به دلیل نبود تقاضا از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد. همچنین امروز در بازار فیزیکی، بورس آهن اسفنجی با رقابت ۳۰ درصدی به قیمت حدودی ۱۲۵۰۰ معامله شد البته بجز اسفنجی شادگان که آن هم ۸ درصد رقابت داشت.
به هرحال با توجه به محاسبات و ارزیابی بازار، به نظر می‌رسد این قیمت‌ها بالاتر از حد ممکن می‌باشد. اگر مشکل گاز حل شود که با کاهش موج سرما این احتمال دور از ذهن نیست قیمت‌ها یک جایی تثبیت و شاید حتی پایین‌تر بیاید.

تصاویر زیر اطلاعیه عرضه بورس کالا و نتیجه پایان معاملات امروز را در بورس کالا نشان می‌دهد.

آهن اسفنجی بریکتِ بدون مشتری ماند

آهن اسفنجی بریکتِ بدون مشتری ماند

پایان پیام/ ف

کد خبر 3005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =