کد خبر 3105
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

بازدهی ۱۰ ماهه مقاطع فولادی/ افزایش قیمت تیرآهن تا ۵۰ درصد

بازدهی ۱۰ ماهه مقاطع فولادی/ افزایش قیمت تیرآهن تا ۵۰ درصد

رشد عجیب قیمت تیرآهن ذوبی به دلائل خاص از جمله کاهش تولید و عرضه در سال جاری نشان می‌دهد که میانگین ۱۱ ماهه روی برخی سایزها تا بالای ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات امروز از ۲۰ هزار تومان گذشت و ۲۰ هزارو ۳۲۵ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای افزایش حدود ۱۰۰۰ تومانی (۵ درصد) قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملات هفته پیش آن است! این در حالی است که در معاملات هفته جاری، قیمت شمش ۷ درصد افزایش یافته بود و افزایش قیمت میلگرد، کمتر از افزایش قیمت شمش بوده است!

طبق بررسی‌ها بازدهی آمار ۱۰ ماهه مقاطع فولادی یعنی از ابتدای سال تا انتهای دی ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر بوده است:

قیمت میلگرد از میانگین ۱۷ هزار تومان در فروردین تا میانگین ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان در دی رسیده که حدود ۱۵ درصد افزایش نرخ داشته است.

نرخ ورق فولادی و پروفیل از میانگین ۲۷ هزار تومان در فروردین تا ۳۰ هزار تومان در دی رسیده که  حدود ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

قمت تیرذوبی از میانگین ۱۷ هزار تومان در سایز ریز و درشت تا میانگین ۲۳ هزار تومان در دی صعود کرده که حدود ۳۵ درصد افزایش نرخ را نشان می‌دهد.

این آمار نشان میدهد نرخ رشد بازار آهن و فولاد با فاصله از بقیه بازارهای موازی عقب‌تر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین رشد قیمت محصولات در بهمن ماه به دلیل مشکل قطع گاز و بهبود نسبی قیمت کامودیتی‌ها بوده است.

همچنین در بین مقاطع فولادی، بازار تیر آهن ذوبی در یکی دو سال اخیر یک بازار همیشه تحت فشار است.

رشد عجیب قیمت تیرآهن ذوبی به دلائل خاص از جمله کاهش تولید و عرضه در سال جاری نسبت به سال‌های قبل، همچنین مشکل تولید تیرآهن و توقف چند ماهه خط نورد ۵۰۰ و فشار گروه‌های خاص روی چرخه توزیع این محصول تاثیرگذار بوده است که میانگین ۱۱ ماهه روی برخی سایزها را تا بالای ۵۰ درصد نشان می‌دهد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 3105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =