کد خبر 3171
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

آهن نیوز از بازار آهن گزارش می دهد:

تشدید نگرانی‌ها از شوک‌های جدید در بازار آهن

تشدید نگرانی‌ها از شوک‌های جدید در بازار آهن

یک کارشناس ارشد و فعال صنعت فولاد در رابطه با جو حاکم بر بازار و دلایل افزایش بی‌وقفه و افسارگسیخته مقاطع فولادی به سه عامل عمده مؤثر، قیمت جهانی، قطعی گاز و جو روانی کشور اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در پی افزایش روزافزون قیمت مقاطع فولادی در بازار داخلی طی این روزها و رشد بی‌وقفه قیمت‌ها در بازارهای کالایی،  آن هم در شرایطی که تقاضا وجود ندارد و قیمت‌ها دارای حباب شدیدی هستند نظر یکی از فعالان صنعت فولاد در رابطه با شرایط حاکم بر بازار را جویا شدیم. وی معتقد است: سه عامل را برای این افزایش قیمت می توان برشمرد.

موسی‌الرضا صالح آبادی،  کارشناس ارشد و فعال صنعت فولاد در رابطه با جو حاکم بر بازار و دلایل افزایش بی‌وقفه و افسارگسیخته مقاطع فولادی به سه عامل عمده مؤثر اشاره کرد و به خبرنگار آهن‌نیوز گفت: یکی از عوامل مؤثر قیمت‌های جهانی است که ظرف یک ماه اخیر افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی در مقاطع داشته است.

صالح آبادی در ادامه بیان کرد: دومین عامل که حیاتی ترین دلیل این افزایش می توان دانست مسئله قطعی گاز است به شکلی که سرمای شدید  و کمبود گاز پیش‌بینی نشده بود،  این در حالی است که هر ساله به صاحبان صنایع اعلام می‌شود که در زمستان با کمبود گاز مواجه خواهیم شد که معمولا این قطعی و افت فشار گاز در زمستان در طول فصل شاید به دو تا ۵ روز می‌رسید که شاید به همین دلیل امسال نوردکاران این مسئله را جدی نگرفتند. بنابراین قطعی گاز به این گستردگی امسال از مهمترین دلایل کمبود و کاهش مواد اولیه شده و محصولی مانند آهن اسفنجی که به عنوان غذای اصلی شمش و نورد محسوب می‌شود یک تا یک ماه و نیم از چرخه تولید خارج و منجر به افزایش قیمت‌ محصولات شد.

وی درباره  عامل سوم افزایش قیمت مقاطع فولادی اظهار داشت: عامل سوم که بازار را به این وضعیت آشفته کشانده جَو روانی ما ایرانی‌هاست که به محض افزایش قیمت در یک کالا، همگی برای خرید هجوم برده ویک تقاضای کاذب در بازار ایجاد می‌کنند.

پایان پیام/ ف

کد خبر 3171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =