کد خبر 3217
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

رونق در بازارِ امروز بورس کالا

رونق در بازارِ امروز بورس کالا

پایان معاملات امروز با ریزش جزئی ۱/۴ درصدی همراه بوده و به مقدار ۱۰۳ هزار و ۶۴۷ تن عرضه و برعکس روز گذشته با تقاضای بیش از دو برابری به مقدار ۲۴۱ هزار و ۴۳۵ تن مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ قرار بود ۱۰۵ هزار و ۱۲۴ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، ورق رنگی، ورق گالوانیزه G و ورق سرد B بر روی تابلوی معاملات بورس کالای ایران خرید و فروش شود که پایان معاملات امروز با ریزش جزئی ۱/۴ درصدی همراه بوده و به مقدار ۱۰۳ هزار و ۶۴۷ تن عرضه و برعکس روز گذشته با تقاضای بیش از دو برابری به مقدار ۲۴۱ هزار و ۴۳۵ تن مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است در بازار امروز برخی از محصولات از جمله نبشی و ناودانی و تیرآهن مجتمع فولاد ظفر بناب و پروفیل صنعت ماهان به صورت نقدی شدند.

در این میان در عرضه‌های امروز ورق گالوانیزه G با ۷ درصد، ورق رنگی فولاد مبارکه با ۶/۱ درصد و میلگرد ۰/۹ درصد کاهش در عرضه همراه بود، اما مابقی محصولات بدون تغییر قیمت و عرضه طبق اطلاعیه با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند و با تقاضای بالایی نیز همراه بودند.

طبق نظر کارشناسان بازار بورس پیش‌بینی می‌شد که با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر تقاضا برای آهن آلات به رغم افزایش قیمت بالا بود و از طرف دیگر بازرگانان خرید خود را انجام داده بودند و همچنین تولید محصولات با توجه به کاهش قطعی‌های گاز با رسیدن به انتهای فصل سرما بالا رفته؛ روند قیمت‌ها کاهشی شود.

از طرف دیگر در بازار امروز خود بورس با توجه به سیاست‌هایی که برای کنترل قیمت‌ها در پیش گرفته باعث شد که در بخش تیرآهن در سایزهای مختلف هزار تومان کاهش قیمت داشته باشیم. در بخش میلگرد نیز جدای از اینکه فروش‌های اعتباری باعث افزایش قیمت شده اکثر میلگردها یا با قیمت پایه یا در نهایت در حد ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند.

به نظر می‌رسد در هفته آینده افزایش قیمت را در بورس کالا در مورد حداقل تیرآهن شاهد نباشیم و اگر افزایش قیمتی باشد در بخش کالاهایی است که به صورت اعتباری فروش می‌رود و احتمالاً بورس جلوی فروش اعتباری را در تناژهای پایین بگیرد و فقط به شرکت‌هایی که تناژ بالایی عرضه می‌کنند اجازه فروش اعتباری را دهد.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات فولادی امروز و نتایج معاملات را نشان می‌دهد:

رونق در بازارِ امروز بورس کالا

رونق در بازارِ امروز بورس کالا

پایان پیام/ ف

کد خبر 3217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =