کد خبر 3273
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

تعطیلی گسترده در شرکت فولاد خزر؟ / تایید و تکذیب‌ها ادامه دارد

تعطیلی گسترده در شرکت فولاد خزر؟ / تایید و تکذیب‌ها ادامه دارد

گفته می‌شود شرکت فولاد خزر به علت بدهی به تعطیلی کشانده شده است. مدیرکل صمت استان گیلان این خبر را در حالی می‌دهد که یک منبع موثق همه آنچه که گفته شده را تأیید نکرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن نیوز، در حالیکه گفته می‌شود شرکت ذوب‌آهن فولاد خزر به علت کمبود انرژی به تعطیلی کشیده شده که رقم قابل توجهی نیز به شرکت توزیع برق و گاز منطقه (رشت) بدهکار است و همین موضوع منجر به تعطیلی کارخانه و تعدیل تعداد زیادی از متخصصان و کارگزان شده است. این موضوع را یک منبع موثق در گفتگو با پایگاه خبری آهن‌نیوز تایید کرده که البته میزان بدهی این شرکت مشخص نیست.

شنیده‌ها حاکی از آن است که امروز (۳۰ بهمن‌ماه)، پورحیدری مدیر کل صمت استان گیلان از تعطیلی شرکت ذوب‌آهن فولاد خزر که در رشت مستقر است پرده برداشته و علت آن را کمبود منابع انرژی به علت بدهی معوق دانسته است.

به گفته پورحیدری مدیرکل صمت گیلان، کارخانه ذوب آهن فولاد خزر دارای بدهی بیش از ۱۵۰ میلبارد تومانی به شرکت توزیع برق، بیش از سه میلیارد تومانی به شرکت گاز و بیش از ۴۰۰‌ میلیارد تومان‌ بدهی بانکی است.

کمک دولت و بی‌اعتنایی مدیران کارخانه

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، یکی از اهداف کارگروه رفع موانع تولید در کشور، برطرف کردن مشکلات کارخانه و جلوگیری از عدم تعطیلی واحدهای تولیدی است و در همین راستا و طبق اعلام سازمان صمت، در این کارگروه به مدیران کارخانه ذوب آهن فولاد خزر اعلام شد که با پرداخت تنها هفت و نیم درصد از بدهی خود می‌توانید کارخانه را از تعطیلی نجات دهید اما آنان همین مقدار  مبلغ را هم پرداخت نکردند.

پورحیدری مدیرکل صمت گیلان می‌گوید که این سازمان تمام سعی خود را مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه انجام داد ولی اخیراً وزارت نیرو با صدور نامه‌ای، مجتمع ذوب آهن فولاد خزر را ابر بدهکار به وزارت نیرو معرفی کرده و حکم به قطع برق و تعطیلی این کارخانه داده هر چند کارگران و کارکنان این‌ مجتمع حقوق خود را دریافت می‌کنند.

اخطار بی نتیجه

پورحیدری می‌گوید: در دوره مدیران قبلی این کارخانه بارها جلسات متعددی را برگزار و اخطارهای لازم در خصوص احتمال تعطیلی این کارخانه به علت بدهی‌های موجود به آنان داده شد ولی مدیران این کارخانه نسبت به این بدهی های معوق و اخطارها بی توجه بودند.

کارخانه تعطیل نشده است

یک منبع موثق در شرکت فولاد خزر میزان بدهی را کمتر از آن چه که مدیر کل صمت عنوان کرده بود دانست و به خبرنگار آهن نیوز گفت: این کارخانه به رغم مشکلاتی که دارد موفق شده حقوق کارگرانش را بپردازد.

وی ادامه داد: این کارخانه به تعطیلی نرسیده و فقط تولید را متوقف کرده است.

او در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای رفع مشکل کرده‌اند تا از این طریق بیکاری متخصصان و کارگران پایان یابد، تصریح کرد: در حال نامه‌نگاری با مسئولان استانی هستیم تا مشکلات را هر چه سریعتر رفع کنیم اما تا این لحظه پاسخی به این نامه‌نگاری‌ها داده نشده است.

به گزارش آهن‌نیوز، این مجتمع فولادی، در سال ۱۳۸۶ و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، رشد و توسعه تولید ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز تولید انواع گازهای صنعتی در زمینی به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع در شهر صنعتی رشت تأسیس شد.

انتهای پیام/

کد خبر 3273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =