کد خبر 331
۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

وزیر صمت تأکید کرد:

بهسازی راه‌های منتهی بر معادن 

بهسازی راه‌های منتهی بر معادن 

وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: در مناطقی که معدن دارد باید احداث جاده یا امکانات رفاهی برای مردم همان منطقه فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین با حضور در کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون باید ۱۵ درصد از حقوق معادن که به دولت تعلق می‌گیرد در همان منطقه هزینه شود. تا سال گذشته درصد تعیین‌شده ناشی از حقوق معادن به این استان برگشت داده نشده بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن کردستان دریافت شده که ۱۵ درصد برابر با حدود یک هزار میلیارد ریال آن باید در این استان هزینه می‌شد ولی ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

فاطمی امین یادآور شد: در مناطقی که معدن دارد باید احداث جاده یا امکانات رفاهی برای مردم همان منطقه فراهم شود تا بخشی از مشکلاتی که از طریق بهره‌وری معادن به وجود می‌آید رفع شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه دو نوع خام‌فروشی در کشور وجود دارد، گفت: گاهی اوقات میزان خام‌فروشی که از کشور خارج می‌شود کمتر از یک درصد است اما در سطح استان باید توجه داشت همان‌ جایی که معدن وجود دارد در همان جا متناسب با مقیاس آن صنایع فرآوری تولید ایجاد شود.

وی تاکید کرد: فرآوری ماده معدنی در بعضی از معادن کوچک مقیاس از لحاظ اقتصادی صرفه اقتصادی ندارد بنابراین باید به این مهم توجه اساسی شود و فرآوری در معادنی که توجیه لازم دارد انجام شود.

پایان پیام/ف

کد خبر 331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =