کد خبر 3368
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

تامین مالی ۴۵ میلیون دلاری برای ۴ واحد تولیدی اردستان

بانک صنعت و معدن بالغ بر ۴۵ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۴۲۰ میلیارد تومان به‌صورت ریالی در قالب تسهیلات به ۴ واحد صنعتی شهرستان اردستان از جمله شرکت تعاونی فولاد کویر، شرکت طلائیه داران کویر زواره، نساجی مه‌آباد میلان و شرکت کویر مقوای اردستان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از ایسنا، علی خورسندیان، مدیر عامل بانک صنعت و معدن به همراه معاونان خود و خرمیان، مدیر عامل بانک صنعت و معدن اصفهان، روز پنج‌شنبه (۴ اسفندماه) به شهرستان اردستان سفر  کردند.

باتوجه به حمایت‌های بانک صنعت و معدن از طرح‌های اشتغال زا در این استان، بالغ بر  ۴۵ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۴۲۰ میلیارد تومان به صورت ریالی توسط بانک صنعت و معدن به ۴ واحد صنعتی شهرستان اردستان از جمله شرکت تعاونی فولاد کویر، شرکت طلائیه‌داران کویر زواره، نساجی مه‌آباد میلان و شرکت کویر مقوای اردستان در قالب تسهیلات ارائه شد.

بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای بخش صنعت و معدن کشور با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و استفاده از فناوری‌های نوین و متناسب با نیاز مشتریان و توسعه خدمات بانکداری نوین، کلیه خدمات ریالی و ارزی و بانکداری الکترونیک را ارائه می کند.

بانک صنعت و معدن، بانکی توسعه‌ای و تخصصی در حوزه صنایع و معادن کشور است که از ادغام بانک اعتبارات صنعتی بانک توسعه‌ای صنعتی و معدنی ایران، بانک توسعه و سرمایه‌گذاری ایران، شرکت سرمایه گذاری بانک‌های ایران و صندوق ضمانت صنعتی تشکیل شد.

این بانک به عنوان بنگاهی اقتصادی، با به کارگیری قابلیت های عملیات بانکداری توسعه سرمایه‌گذاری در جهت توسعه اقتصادی کشور، با فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت بخش غیردولتی از جمله نهادها، فرآیندها و ابزارهای مناسب در زمینه صنایع معادن، فناوری نوین و خدمات مربوط فعال است.

بانک صنعت و معدن، پیشرو در ارائه چابک و اثربخش خدمات مالی و مشاوره‌ای به فعالیت‌های تولیدی صادرات محور و دوستدار محیط زیست است و در راستای اولویت‌های اقتصادی مقاومتی بانکداری دیجیتال و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

تسهیلگری حرفه‌ای و اثربخش در ارائه خدمات مالی بانکی و مشاوره‌ای به منظور تامین مالی طرح‌های بزرگ زیرساختی و بنگاه‌های کوچک متوسط و بزرگ اولویت های بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار است.

شرکت تعاونی فولاد کویر، طرح ملی صنعت فولاد

از جمله واحدهای تولیدی تسهیلات گرفته از بانک صنعت و معدن در اردستان، شرکت تعاونی فولاد کویر است که فعالیت خود را با طرح و ایده‌ای نو آغاز کرد. ایده این شرکت در خصوص بهره‌گیری از فناوری تولید آهن اسفنجی با استفاده زغال سنگ در ایران است. با راه‌اندازی این شرکت در سال ۱۳۸۶ و تعریف و تصویب طرح در سیستم بانکی، طرح این شرکت در زنجیره تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ قرار گرفت و به عنوان یکی از طرح های ملی صنعت فولاد منظور شد.

با استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن، تامین کلیه تجهیزات مورد نیاز از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و هم اکنون واحد آهن اسفنجی در مراحل نهایی پروژه و در آستانه بهره‌برداری قرار داشته و قادر است روزانه ۳۵۰ تن آهن اسفنجی با فناوری احیای مستقیم سنگ آهن تولید کند.

این شرکت در مرحله های دوم و سوم قادر خواهد بود با استفاده از گرمای خروجی از کوره دوار افقی تا ۱۶ مگاوات برق و ۱۵۰ هزار تن بیلت و شمش تولید کند. یکی از مهم ترین قابلیت های خط تولید آهن اسفنجی با بهره گیری از کوره افقی دوار، شکل ماژولار آن است به نحوی که قابلیت افزوده شدن واحدهای دیگری برای تولید احیای مستقیم سنگ آهن میسر می‌شود، از این حیث توسعه پروژه مذکور محدود به الزامات بازارهای داخلی و بین المللی است.

همچنین این فاز کارخانه اشتغالزایی بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر  به صورت غیرمستقیم را دارد که پس از اجرا و بهره‌برداری از هر سه فاز، این تعداد به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجموعه برابر با ۷ هزار میلیارد ریال و شامل دو بخش است؛ بخشی از آن توسط بخش خصوصی از  کشور هند و بخش دیگر توسط سرمایه‌گذاری داخلی انجام شده است.

طلائیه‌داران کویر زواره، فرصت اشتغال‌زایی در مناطق کم برخوردار

یکی دیگر از واحدهای اقتصادی شهرستان اردستان، شرکت طلائیه داران کویر زواره به عنوان شرکت تولید کننده یاتاقان خودروهای سواری و دیزلی، تولید قطعات با کیفیت مطابق با استانداردهای روز دنیا و کسب رضایت است. این شرکت در سال ۱۳۹۵  با هدف تولید قطعات یدکی خودرو فعالیت خود را آغاز کرد و ایده راه اندازی خط تولید یکی از قطعات کلیدی خودرو در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

پس از رایزنی های بسیار، تیم بازرگانی شرکت موفق شد تا مذاکراتی سازنده با بزرگترین شرکت تولید کننده‌ خطوط تولید یاتاقان در دنیا از جمله شرکت اتریش داشته باشد و بروزترین و مجهزترین خط تولید اتوماتیک و بسیار پیشرفته است را به همراه دانش فنی و تکنولوژی خریداری و به کشور منتقل کند.

در فاز اول  این کارخانه ۷۹ نوع قطعه با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه یاتاقان ثابت و متحرک در  سال تولید می‌کند که البته پس از دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن افزایش تولیدات آن‌ها به تولید ۳۰ میلیون قطعه در سال خواهد رسید.

این شرکت در جهت ایجاد اشتغالی پایدار نیروهای جوان و متخصص بومی ۵۰ نفر نیروهای شهرستان را بکارگرفته است تا به هدف خود که تولید محصول ایرانی با کیفیت است جهت تامین نیاز داخل و ورود به بازارهای صادراتی دست یابد.

مشارکت چشم‌گیر شرکت صنعت نساجی با شرکت‌های آلمانی

شرکت نساجی مه‌باد میلان از دیگر واحدهای اقتصادی است که در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید و باتوجه به موضوع اشتغال‌زایی در صنعت نساجی این شرکت برای تولید الیاف طبیعی پنبه به نخ و ریسندگی انتخاب شد.

در حال حاضر در این شرکت  ۵۰ نفر اشتغال دارند که پس از راه‌اندازی فازهای دیگر  ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر دیگر در این شرکت مشغول به کار خواهند شد. همچنین این شرکت با شرکت‌های آلمانی مشارکت‌های چشمگیری داشته و امید است به جهت توسعه کار دستگاه‌های دیگری از کشور آلمان برای تسهیل امور وارد شود.

بزرگ‌ترین و مجهزترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور در صنعت کاغذ و مقوا

شرکت کویر مقوای اردستان (سهامی خاص) نیز در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و در تیر ماه سال ۱۴۰۰ با اتکا به توانمندی نیروهای متخصص داخلی و استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک و تکنولوژی روز دنیا به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشتاز انواع مقوای دوپلکس و تریپلکس با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز به بهره برداری رسید.

از مزایای رقابتی شرکت می توان به مواردی همچون استفاده از ماشین چهار لایه فوردرینیر،  خط کوتینگ آنلاین،  سه خط مجزا خمیرسازی و سیستم جوهرزدایی پیشرفته اشاره کرد.

یکی از ارزش‌های محوری شرکت کویر مقوا از بدو تاسیس، حفظ و صیانت از محیط زیست و صنایع سبز بوده و در این راستا دو گام شایان توجه را از جمله استفاده از انواع کاغذ و مقوای بازیافتی به عنوان مواد اولیه در جهت جلوگیری از قطع درختان و بهره برداری یکی از بزرگترین و مجهزترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور در صنعت کاغذ و مقوا در راستای کاهش مصرف آب و حفظ محیط زیست برداشته است.

طبق این گزارش، یک سال پس از بهره برداری، شرکت کویر مقوا اردستان توانسته با طرح های توسعه جدید خود علاوه بر ارائه انواع محصولات به بازارهای داخلی با سرعتی فزآینده به حضور در بازارهای بین‌المللی بیاندیشد.

انتهای پیام/

کد خبر 3368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =