کد خبر 3468
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

تقابل معدنی‌ها با مجلس/وزارت صمت از همه جا بی‌خبر

تقابل معدنی‌ها با مجلس/وزارت صمت از همه جا بی‌خبر

در حالی معدنی‌ها به حق انتفاع ۵ درصدی معترضند که سخنگوی وزارت صمت از کم و کیف این مصوبه بی اطلاع بوده و معتقد است: اگر این مصوبه تصویب شده باشد لازم الاجراست و در حال حاضر برای آن راهکاری نیست.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، در حالی چندی پیش در مجلس شورای اسلامی مصوبه پرداخت ۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان به عنوان حق انتفاع پروانه بهره‌برداری معادن سنگ‌آهن به تصویب رسید که سنگ‌آهنی ها این موضوع را برخلاف قانون دانسته و معتقدند به جز حق انتفاع، تمامی معدن‌داران به دولت حقوق گمرکی پرداخته و پرداخت هزینه‌های اضافی کمر تولید را خم می‌کند.

کارشناسان حوزه معدن می‌گویند از این که هر روز قوانین جدیدی به معدن اضافه شود قابل توجیه نبوده و باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت بخش معدن باشد نه این که خود به تنهایی منجر موانع تولید شوند.

همچنین، تعدادی از کارشناسان در گفتگو با آهن نیوز از تصویب حق انتفاع ابراز بی اطلاعی کرده و می‌گویند از این قانون معدنی اطلاعی نداشته و به نظر می‌رسد هر دم از این باغ بری می‌رسد.

در همین راستا، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار آهن نیوز می‌گوید: به نظر می رسد این مصوبه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده اما هنوز در صحن علنی مجلس صحبتی از آن نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت برنامه‌ای برای حمایت از معدنی‌ها برای آنچه که ابراز ناخرسندی کرده‌اند مدنظر قرار داده یا خیر ؟ افزود: قانون لازم الاجراست و با توجه به این که در مجلس به تصویب رسیده  به شکلی دست ورازت صمت را بسته است و در حال حاضر تا روشن شدن اصل موضوع و تصویب ان در صحت عانی مجلس نمی‌توان ورود کرد. در نتیجه باید ببینیم در صحن علنی مجلس تصویب می شود یا خیر؟

سخنگوی وزارت صمت در ادامه، از صحبت کردن درباره مصوبه‌ای که هنوز مورد تصویب صحن علنی مجلس قرار نگرفته صحبتی نکرده و از کم و کیف آن ابراز بی اطلاعی کرد.

انتهای خبر/

کد خبر 3468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =