کد خبر 3472
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

توسعه دیپلماسی اقتصادی بین ایران و چک کلید خورد

توسعه دیپلماسی اقتصادی بین ایران و چک کلید خورد

در راستای تداوم برنامه‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و با هدف ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تکیه بر ظرفیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط بین دو کشور ایران و چک، ارتباط دو سویه‌ای برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این نشست در راستای تداوم برنامه‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و با هدف ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تکیه بر ظرفیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور برگزار شد.

بر این اساس «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ارتباط تصویری برخط با «جوزف یاروش» رئیس سازمان صنایع کوچک و صنایع دستی جمهوری چک مهمترین راهکارهای افزایش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و چک در حوزه صنایع کوچک و متوسط (SME) و شهرک‌های صنعتی را بررسی کردند.

تدوین نقشه راه همکاری‌های مشترک میان دو کشور در حوزه SMEها

رسولیان، معاون وزیر صمت در این ارتباط تصویری برخط با تأکید بر ضرورت تدوین نقشه راه همکاری‌های مشترک میان دو کشور در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) برای ارتقاء مراودات اقتصادی، اظهار کرد: با تدوین چارچوب همکاری و برنامه عمل، روند ارتقای مراودات تجاری و صنعتی به صورت گام به گام جلو می‌رود.

وی در خصوص دیگر ظرفیت‌ها برای ارتقای مراودات تجاری دو کشور، تاکید کرد: با کشورهایی از جمله آلمان، ترکیه، کره جنوبی و کشورهای همسایه در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط( SME) مدل‌های همکاری تجربه شده‌ای داریم، هیات‌های تجاری و فعالان اقتصادی دو کشور همکاری‌ها، بازدیدها و نشست‌های مختلف B۲B داشته‌اند که همین برنامه‌ها را با جمهوری چک نیز می‌توانیم آغاز کنیم.

یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک امضاء می‌شود

معاون وزیر صمت با یادآوری این‌که رویکرد دولت سیزدهم، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای خارجی است، افزود: برای رسمیت بخشیدن به همکاری‌های متقابل امضای یک یادداشت تفاهم همکاری بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در دستور کار است و برای امضای این یادداشت تفاهم نامه با همکاری و هماهنگی سفارت ایران در جمهوری چک آماده هستیم.

وی در خصوص برخی از محورهای ارائه خدمات این سازمان به صنایع کوچک نیز توضیح داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۸۵ محور حمایتی در حوزه‌هایی از جمله آموزش، شرکت در نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و اقتصادی، تحقیق و توسعه، برندینگ، تبلیغات، ایجاد دفاتر تجاری در دیگر کشورها، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دانشی شدن واحدهای صنعتی، حمایت‌های مناسبی را به‌عمل می‌آورد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و صنایع دستی جمهوری چک نیز در این ارتباط تصویری برخط آمادگی کشورش برای ارتقای مراودات تجاری با ایران با تکیه بر ظرفیت صنایع کوچک را اعلام کرد و گفت: در جمهوری چک برنامه‌هایی در حمایت از کسب و کارها وجود دارد. حمایت از توسعه شرکت‌های خانوادگی، استفاده از تجارب بازنشستگان، کمک به ماندگاری و پایداری کسب و کارها و ... داریم.

«جوزف یاروش» رئیس سازمان صنایع کوچک و صنایع دستی جمهوری چک نیز در این ارتباط، صنایع کوچک و متوسط را ظرفیت مهمی برای ارتقا مراودات دو کشور، دانست و گفت: برای تدوین یک چارچوب مشخص همکاری‌ها برای ارتقای مراودات تجاری صنایع دو کشور آماده هستیم.

وی، همچنین آمادگی سازمان صنایع کوچک و صنایع دستی جمهوری چک را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک اعلام کرد.

در این ارتباط تصویری برخط همچنین «کیومرث کاظمی» از بخش اقتصادی سفارت ایران در پراگ(جمهوری چک) نیز به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بازار جمهوری چک برای ورود محصولات و کالاهای تولیدی بنگاه‌های کوچک و متوسط کشورمان پرداخت.

«عزیزاله قربانی» معاون صنایع کوچک و «احمد جوانمردی» مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صعتی ایران در این ارتباط تصویری برخط «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را همراهی کردند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۱۰۰‌ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و ۳۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 

کد خبر 3472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =