کد خبر 3478
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

قیمت ورق گرم در بورس کالا بالا رفت

قیمت ورق گرم در بورس کالا بالا رفت

در انتهای معاملات امروز بازار بورس کالا ۵/۲ درصدِ عرضه‌ها کاهش داشته و به مقدار ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ تن عرضه و با تقاضای ۱۷۵ هزار و ۹۴۴ تنی روبه رو شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در تالار صنعتی قرار بود ۱۳۶ هزار و ۳۶ تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم عرضه شود که در انتهای معاملات از این مقدار ۵/۲ درصد کاهش در عرضه صورت گرفته و به مقدار ۱۲۸ هزار و ۹۵۶ تن عرضه و  با تقاضای ۱۷۵ هزار و ۹۴۴ تنی روبه رو شد.

گفتنی است براساس بررسی صورت گرفته تمامی محصولات عرضه شده امروز بدون تغییر در قیمت پایه و با همان مبلغ خرید و فروش شدند اما ورق گرم افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی نسبت به قیمت پایه داشته و به مبلغ ۹۴۰ هزار و ۷۶۷ ریال معامله شد و در عین حال این محصول ۳۶/۳ نیز کاهش نسبت به عرضه داشت. همچنین نوع قراردادهای عرضه‌های امروز به صورت نقد و سلف باشد.

در این میان تغییرات قیمت پایه تیرآهن بین ۲۱ هزار ۵۰۰ تا ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان بوده و برای میلگرد که کاهش قیمت نیز نسبت به آخرین عرضه داشت بین ۲۲ هزار و ۵۱۰ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر کرد.

این در حالی است که معاون وزیر صمت نیز امروز طی نامه‌ای خواستار توقف تولید ورق سرد فولاد مبارکه از مرداد ۱۴۰۲ شده است.
محمدرضا نجفی منش، رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: در تامین ورق فولادی برای واحدهای قطعه‌سازی مشکل داریم، ضمن اینکه قبلا ال سی شش ماهه برای ما باز می‌کردند که حالا سه ماهه شده است.

جزئیات مقادیر عرضه و قیمت پایه محصولات عرضه شده امروز و نتایج پایان معاملات را در تصویر زیر مشاهده می‌فرمایید.

قیمت ورق گرم در بورس کالا 3 برابر شد

انتهای پیام/ ف

کد خبر 3478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =