کد خبر 3512
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
وظیفه فعالان صنعت فولاد، تامین انرژی صنایع نیست

قائم مقام مدیرعامل و معاونت توسعه مهندسی صبا فولاد خلیج فارس در رابطه با وجود زیرساخت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در واحدهای تولیدی کشور بیان کرد: در مجموعه‌ی ما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده ولی در کشور بنابر گزارشاتی که ما دریافت کرده‌ایم بعضی از فولادسازها با ظرفیت پایین به سمت احداث نیروگاه‌های بادی و یا خورشیدی حرکت کرده‌اند.

عباس تفضلی، قائم مقام مدیرعامل و معاونت توسعه مهندسی صبا فولاد خلیج فارس به خبرنگار آهن‌نیوز با بیان این‌که سال مالی صبا فولاد خلیج فارس پایان آذر ماه هر سال است گفت: ما در پایان آذرماه توانستیم تولید و فروش را از مرز یک میلیون تن رد و از رکورد تولید سال گذشته عبور کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که محدودیت‌های گازی که از ۱۵ آبان ماه سال جاری آغاز شد منجر به از دست دادن ظرفیت تولیدی بالای ۵۰ تن را شده است ابراز کرد: این در حالی است که، در ماه آذر، ابلاغیه محدودیت گاز با ظرفیت ۵۰۰ هزار نرمال متر مکعب در روز به ما اختصاص داده شد که تولیداتمان را به توقف می‌رساند که توانستیم با مدیریت تولید با کمترین مقدار, از آذرماه نیز عبور کنیم ولی بنا بر محدودیت‌های گاز از ابتدای دی ماه وارد فاز تعمیرات سالیانه‌ی شرکت شدیم که بتوانیم در این خصوص هم مجموعه‌ی خودمان را به روز رسانی کنیم و هم کمکی به مصرف گاز کشور کرده باشیم.

تفضلی در رابطه با عملکرد این واحد تولیدی در ۱۴۰۱ با اشاره به این‌که، صبا فولاد خلیج فارس امسال توانست مواد اولیه را از بازار داخل تأمین کند یادآور شد: در بخش محصولات تولیدی در سال ۱۴۰۱ حدود 30 درصد محصولات صادر و هفتاد درصد به فروش داخلی رسید.

به گفته وی، در مورد بورس، نماد مشخص شده و در حال بررسی‌های نهایی است احتمالا نماد صبا فولاد خلیج فارس در سال جدید در بورس کالا عملیاتی خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل و معاونت توسعه مهندسی صبا فولاد خلیج فارس در رابطه با تهمیدات این واحد فولادی برای تامین انرژی در زمان محدودیت اظهار کرد: از آنجایی که ما در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی مستقریم، بنابراین تابع سیاستگذاری‌های کلان منطقه هستیم. مکاتباتی با منطقه درباره  تامین و توسعه زیرساخت‌های انرژی انجام شده که امیدواریم اجازه احداث نیروگاه داده شود.اما این موضوع در حال بررسی است و هنوز نتیجه‌ آن مشخص نشده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که به نظر می‌رسد، ورود فولادسازان به صنعت تولید برق امری اشتباه باشد افزود: به هر حال هر صنعتگری در حوزه تخصصی ‌اش مدیر موفقی است. از سوی دیگر اگر نیروگاه‌ها را ایجاد کنیم، بحث تأمین گاز مجددا به بحران می‌رسد که از عهده‌ی فولادسازان خارج است در نتیجه بهترین اقدام، سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد با بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

تفضلی در رابطه با وجود زیرساخت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در واحدهای تولیدی کشور بیان کرد: در مجموعه‌ی ما هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده ولی در کشور بنابر گزارشاتی که ما دریافت کرده‌ایم بعضی از فولادسازها با ظرفیت پایین به سمت احداث نیروگاه‌های بادی و یا خورشیدی حرکت کرده‌اند.

خبرنگار/ پریسا فرضی

انتهای خبر/

کد خبر 3512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =