کد خبر 3521
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

قطعی‌گاز، گرانی در بازار فولاد را رقم زد

قطعی‌گاز، گرانی در بازار فولاد را رقم زد

نادر سلیمانی گفت: دولت بجای قطع گاز یا برق صنایع که ارز آوری برای کشور دارند، باید الگوی مصرف خانگی را کنترل و اصلاح کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز به نقل از بازار سرمایه ایران (سنا)، نادر سلیمانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در رابطه با تاثیرات قطعی گاز بر روند تولید محصولات فولادی، اظهارکرد: ادامه روند قطع گاز در صنایع فولادی افزون بر مختل کردن چشم‌انداز دستیابی به تولید پنجاه و پنج میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، بازار این محصول را با مشکلات جدی در بحث عرضه مواجه می‌سازد.

او افزود:طی مدت اخیر کاهش عرضه زنجیره فولاد در بازار و بورس کالا سبب افزایش قیمت شمش، انواع ورق و سایر محصولات فولادی شده است.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد بیان کرد:دولت بجای قطع گاز یا برق صنایع که ارز آوری برای کشور دارند باید الگوی مصرف خانگی را کنترل و اصلاح کند.

سلیمانی بیان کرد:با ادامه روند قطع گاز فولادی ها تا پایان زمستان ، زیان تولید این صنعت به حدود یک میلیارد و پانصد میلیون دلار خواهد رسید.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت:در صورت ادامه این نوع از مدیریت در بحث کنترل مصرف گاز خانگی، مصرف کنندگان نهایی نیز مجبور می‌شوند، محصولات فولادی را با پنجاه تا شصت درصد افرایش قیمت خریداری کنند.

سلیمانی در پایان گفت:بورس یکی از مسیرهایی است که در این مدت قیمت محصولات فولادی را شفاف ساخت ، همچنین امید می‌رود با کاهش موانع دولتی از جمله قیمت‌گذاری دستوری بر سر مسیر محصولات تولیدی شاهد سودآوری سایر صنایع تولیدی باشیم.

انتهای خبر/

کد خبر 3521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =