کد خبر 3598
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

بیش از ۱۴ میلیون دلار صادرات فلزی و فولاد ایران به عربستان

بیش از ۱۴ میلیون دلار صادرات فلزی و فولاد ایران به عربستان

آمار صادرات محصولات فلزی به‌ویژه در حوزه فولاد و روی در سال جاری تایید می‌کند بیش از ۱۴ میلیون دلار محصولات در این بخش از ایران به عربستان صادر شده است که گویای این است که روابط تجاری ایران و عربستان قبل از روابط سیاسی آغاز شده بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، آمار صادرات محصولات فلزی به‌ویژه در حوزه فولاد و روی در سال جاری تایید می‌کند بیش از ۱۴ میلیون دلار محصولات در این بخش از ایران به عربستان صادر شده است که گویای این است که روابط تجاری ایران و عربستان قبل از روابط سیاسی آغاز شده بوده است.

این در حالی است که در سال قبل، تقریباً هیچ تبادل تجاری جدی بین دو کشور گزارش نشده است.

سرمایه‌گذاری خارجی عربستان در ایران شاید در حال حاضر بیشتر شبیه رویا است اما مسئولین کشور اگر کمی مدبرانه عمل کنند و متفکرانه تحلیل کنند هیچ فرصتی طلایی تر از این برای کشور نیست.

یادمان نرود که اردوغان در بدترین شرایط ارزی با کمک سرمایه‌های عربستان و قطر روزگار را گذراند و همین حالا نیز می‌گذراند. همین یک هفته پیش بود که خبر از پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید عربستان در ترکیه منتشر شد.

در این رابطه سیدروح‌الله لطیفی، قائم‌مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا اظهار داشت: در سال گذشته عملا صادرات ایران به عربستان سعودی متوقف بود و کل عدد ثبت‌شده در این حوزه حتی به ۴۲ هزار دلار نیز نمی‌رسید، اما از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ایران بیش از ۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار به عربستان سعودی صادرات داشته است.

قائم‌مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا در ادامه تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار تن شمش فولاد، حدود ۶۰ تن انگور بی‌دانه، بدنه کامیون و سنگ مرمر از کالاهای صادراتی ایران به عربستان سعودی بوده است.

او در پایان راجع به صادرات ایران به آفریقا نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال تا اواسط دی‌ماه میزان تجارت طرفین به یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار رسیده که بیش از ۹۳ درصد آن سهم صادرات ایران به ۴۴ کشور آفریقایی بوده است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =