کد خبر 3637
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

نگرانی از رکود بازار فولاد در سال ۱۴۰۲

نگرانی از رکود بازار فولاد در سال ۱۴۰۲

یک کارشناس فولادی معتقد است که با توجه به عملکرد دولت، به احتمال زیاد در تابستان و زمستان ۱۴۰۲ با مشکلاتی در تولید مقاطع فولادی و التهاب در بازار مقاطع فولادی روبرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن نیوز، سجاد محمدی با اشاره به تورم و رکود موجود در بازار فولاد ایران، اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور موانع و اتفاقات تورم، تحریم‌های اقتصادی و اختلال در گردش‌های مالی، محدودیت در منابع انرژی مانند برق و گاز طبیعی، روند منفی رشد اقتصادی و افزایش نرخ مواد اولیه باعث افزایش بهای تمام‌شده فولاد می‌شود. نرخ بالای تورم در ایران و در ادامه آن، رکود در صنایع مصرف‌کننده فولاد با کاهش میزان تقاضا در داخل همراه خواهد بود که پس از هر رشد قیمتی ناشی از شوک دلار، باعث رکود در بازار داخلی فولاد سال ۱۴۰۲ خواهد شد.

وی گفت: صادرات فولاد می‌تواند کاهش تمایل تولیدکنندگان به عرضه مقاطع فولادی را از بین ببرد، اما وضع تعرفه‌ها و قوانین صادراتی ماهانه توسط دولت، این معادله را پیچیده‌تر از قبل کرده است.

این کارشناس فولادی در پیش بینی عرضه و تقاضای فولاد در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اصلی صنعت فولاد کشور در تولید آهن اسفنجی، مقاطع و محصولات ثانویه فولادی است که به دلیل کمبود برق در تابستان و گاز طبیعی در زمستان، با کاهش تولید روبرو بودند، بنابراین التهاب در بازار و کمبود مقاطع فولادی در صورت حل نشدن مشکل انرژی و قطعی برق و گاز در بخش تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت.

محمدی معتقد است که با توجه به عملکرد دولت، به احتمال زیاد در تابستان و زمستان ۱۴۰۲ با مشکلاتی در تولید مقاطع فولادی و التهاب در بازار مقاطع فولادی روبرو خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی در صورت افزایش تولید مقاطع، رکود در بخش تقاضا و صنایع مصرف کننده، باعث رکود در بازار ۱۴۰۲ مانند تابستان ۱۴۰۱ می‌شود، بنابراین افزایش تقاضا باعث رونق در بازار خواهد شد که با توجه به شرایط کشور، هیچ یک از عوامل افزایش تقاضا حداقل در سال ۱۴۰۲ تحقق نمی‌شود.

انتهای خبر/

کد خبر 3637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =