کد خبر 3751
۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالای ایران گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت محصولات فولادی در اولین عرضه ۱۴۰۲

کاهش قیمت محصولات فولادی در اولین عرضه ۱۴۰۲

امروز یکشنبه ششم فروردین در اولین عرضه بورس کالای ایران ۱۴۰۲ در بخش محصولات صنعتی قرار بود یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۰۸ تن محصول عرضه شود اما در پایان معاملات ۸۱/۶ درصد کاهش در عرضه‌ها صورت گرفته و به میزان ۳۴۴ هزار و ۲۰۸ تن عرضه و با ۴۰۸ هزار ۸۳۹ تن نقاضا روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز یکشنبه ششم فروردین در اولین عرضه بورس کالای ایران ۱۴۰۲ در بخش محصولات صنعتی قرار بود یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۰۸ تن محصول شامل مقاطع فولادی، آهن اسفنجی و سنگ آهن عرضه شود اما در پایان معاملات ۸۱/۶ درصد کاهش در عرضه‌ها صورت گرفته و به میزان ۳۴۴ هزار و ۲۰۸ تن عرضه و با ۴۰۸ هزار ۸۳۹ تن نقاضا روبه‌رو شد.

در اطلاعیه عرضه امروز در بخش محصولات فولادی تیرآهن، انواع میلگرد، شمش بلوم ارائه شده بود که از میان این محصولات، سبد میلگرد ساده صنعتی به دلیل عدم وجود تقاضا حذف شد.

همچنین شمش بلوم عرضه شده نیز با ۹۱/۲ درصد کاهش در عرضه مواجه شده و فقط ۱۵ هزار تن از این محصول توسط فولاد خوزستان برای تاریخ تحویل اردیبهشت عرضه شد که با تقاضای بالایی نیز نداشت.

در بخش محصولات عرضه شده سنگ آهن، گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن عرضه شده بود که در انتهای معاملات کنتسانتره سنگ آهن به دلیل عدم استقبال از طرف خریداران به تابلوی معاملات بورس کالا راه پیدا نکرد اما گندله سنگ آهن با ۸۰ درصد کاهش در عرضه به مقدار ۲۰۰ هزار تن عرضه و به مبلغ ۴۰ هزار و ۱۰۸ ریال عرضه شد.

در این میان کل محصول آهن اسفنجی عرضه شده به میزان ۱۰۹ هزار تن در بازار بورس کالای امروز به طور کامل مچ شده و با تقاضای بیش از دوبرابری به مقدار ۲۳۹ هزار و ۲۰۰ تن روبه رو و به مبلغ ۱۰۲ هزار و ۶۹۶ ریال مورد معامله قرار گرفت. گفتنی است این محصول نسبت به آخرین عرضه در سال ۱۴۰۱ ۱۲/۸ درصد کاهش قیمت داشته است.

تصاویر زیر جزئیات اطلاعیه عرضه و نتایج معاملات امروز را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت محصولات فولادی در اولین عرضه ۱۴۰۲

کاهش قیمت محصولات فولادی در اولین عرضه ۱۴۰۲

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =