کد خبر 3796
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

قیمت میلگرد در بورس کالا کاهشی شد

قیمت میلگرد در بورس کالا کاهشی شد

در پایان معاملات امروز مقدار عرضه محصولات فولادی با ۴۵/۵ درصد کاهش به مقدار ۱ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۱۵ تن عرضه و با ۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۶ تن تقاضا روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز چهاردهم فروردین ۱۴۰۲، قرار است ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۷۵ تن محصول در تالار صنعتی و حراج باز شامل ۶۷ هزار و ۵۷۵ تن محصول فولادی، ۱۳۴ هزار تن آهن اسفنجی و ۲ میلیون و ۸۸ هزار تن سنگ آهن عرضه شود اما در پایان معاملات این مقدار با ۴۵/۵ درصد کاهش به مقدار ۱ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۱۵ تن عرضه و با ۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۶ تن تقاضا روبه‌رو شد.

محصولات فولادی عرضه شده شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف، شمش بلوم و ورق گالوانیزه G بود که سبد میلگرد ساده صنعتی و شمش بلوم به علت نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد و فقط ۱۰ درصد محصولات این بخش به فروش رفتند. در این میان تیرآهن بر روی قیمت پایه معامله شده اما میلگرد ۵/۳ درصد کاهش قیمت نسبت به قیمت پایه داشته و به مبلغ ۲۱۸ هزار و ۲۰ ریال معامله شد.

در میان محصولات سنگ آهن عرضه شده شامل سنگ آهن دانه‌بندی، گندله سنگ آهن، سنگ آهن کلوخه و کنسانتره سنگ آهن است که محصولات سنگ آهن دانه بندی نیز به علت نبود تقاضای از تابلوی معاملات حذف شد.

همچنین ۱۳۴ هزار تن محصول آهن اسفنجی که توسط ۸ شرکت تولیدکننده این محصول در کشور عرضه شده بود با تقاضای ۲۱۶ هزار و ۸۰۰ تنی روبه رو شده و به طور کامل فروش رفت. در این میان محصول آهن اسفنجی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران حدود ۲۷ درصد نرخ رقابت داشته و به قیمت میانگین ۱۲۸ هزار و ۲۶۸ ریال معامله شد و بر خری شرکت‌ها مانند مجتمع صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد بر روی نرخ پایه معامله شدند.

تصویر زیر جزئیات اطلاعیه عرضه و نتیجه پایان معاملات را نشان می‌دهد.

قیمت میلگرد در بورس کالا کاهشی شد

قیمت میلگرد در بورس کالا کاهشی شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =