کد خبر 381
۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

معادن جدید نباید به دلال‌ها واگذار شود

معادن جدید نباید به دلال‌ها واگذار شود

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم واگذاری شرکت‌های معدنی به افراد دلال، گفت: به هر دلیلی پهنه‌های معدنی به شرکت‌های توانمند کشور واگذار نشده تا بتوانند معادن جدیدی را ایجاد و از بروز مشکلات در سال‌های آینده جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد فلاح، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان گفت: شرکت گهر زمین و گل گهر پشتیبانی ۴۰ درصد فولاد کشور را بر عهده دارد و افراد شاخصی برای تحقق این نقش‌آفرینی و ایجاد اشتغال ۲۵ هزارنفری وقت گذاشته و تلاش کرده‌اند.

فلاح افزود: شرکت گهر زمین یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده است و بیش از ۵۰۰ میلیون تن ذخیره باقی مانده دارد و همواره تأکید می‌شود که خام فروشی صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: در گذشته‌ی دور معادن بسیار غنی کشور به‌صورت خام صادر می‌شد و این در حالی است که این استخراج‌ها با یارانه‌های دولتی انجام شده است.

فلاح با اشاره به این مطلب که معادن بسیار زیادی تاکنون کشف نشده است، گفت: به هر دلیلی پهنه‌های معدنی به شرکت‌های توانمند کشور واگذار نشده تا بتوانند معادن جدیدی را ایجاد و از بروز مشکلات در سال‌های آینده جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین با اشاره به این مطلب که امیدواریم معادن و شرکت‌های معدنی به افراد دلال واگذار نشود، گفت: گهر زمین در زمینه‌های متعددی فعالیت دارد و با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مشکل کشور در حوزه آب است، در حوزه انتقال آب فعالیت‌هایی انجام شده است.

فلاح گفت: متخصصان بررسی کرده‌اند که توسعه‌های گهر زمین در کدام منطقه باشد و در این رابطه شهرستان بردسیر پیشنهاد شده است.

وی افزود: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو پروژه در بردسیر برنامه‌ریزی‌شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد و مورد دیگر نیز در جیرفت و در ارتفاعات بین بم و جیرفت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هشت میلیون تن گندله مازاد روی زمین مانده و قیمت آن نیز کاهش چشمگیری داشته است.

فلاح بیان کرد: اعلام برخی تصمیمات در کشور بدون توجه به بازارهای هدف باعث بروز مشکلات می‌شود و در این رابطه لازم است که وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه به صورتی فعالانه‌تر ایفای نقش کنند.

پایان پیام/ پ م

کد خبر 381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =