کد خبر 3834
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

درخشش نمادهای کوچک، بازار را سبز کرد

درخشش نمادهای کوچک، بازار را سبز کرد

امروز با درخشش نمادهای کوچک‌تر بازار سهام و اخبار گروه خودرو، در نهایت شاخص کل بازار بورس با رشد ۱۸ هزاری در کانال دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، از ابتدای سال جاری شاهد تقویت بازار سهام بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که این رشد همچنان ادامه خواهد یافت.

امروز معامله‌گران بازار سهام با تردید کار خود را آغاز کردند و شاخص کل بورس در ابتدای معاملات قرمزپوش شد، اما در ادامه بازهم خریداران قدرتمندتر ظاهر شده و فروشنده‌ها را پشیمان کردند تا آخر هفته خوبی برای بازار ثبت شود.

اخبار گروه خودرو در این آخر هفته یکی از مهم‌ترین رویدادهای موثر در بازار است، اما در این آخر هفته نیز همچنان ابهامات قیمت‌گذاری خودرو ادامه داشت. شاید به همین دلیل بود که بازار در شروع معاملات اندکی عقب کشید.

همچنین امروز روز درخشش نمادهای کوچک‌تر بازار سهام بود و با گذر بیشتر از آغاز معاملات این نمادهای بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گرفتند و در نهایت شاخص کل بازار بورس با رشد ۱۸ هزاری در کانال دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲ درصدی به سطح ۶۵۱ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد بازار سهام امروز به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید و از این مقدار ۷۶۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس،۳۴۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۰۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو و قطعه‌سازی می‌باشد.

در این روز به ترتیب نمادهای فارس، میدکو، پارس، ومعادن و همراه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

 همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد عرضه اولیه نماد شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد پی پاد بودیم.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =