کد خبر 3838
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

ثبات نسبی در بازار میلگرد ادامه دارد

ثبات نسبی در بازار میلگرد ادامه دارد

در بازار امروز طبق گزارش‌ها تغییرات قیمتی چشمگیری در قیمت میلگرد مشاهده نشد و به غیر از یک شرکت که افزایشی بود اکثر شرکت‌های دیگر یا کاهشی یا بدون تغییر نرخ بودند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، سال گذشته را در حالی به پایان رسید که تقریبا بازار نوسانات افزایشی چشمگیری در پی داشت، با شروع سال ۱۴۰۲ نیز هرچند تا ۱۴ فروردین ماه اکثر بازاریان تعطیل بودند و یا فعالیت آنچنانی نداشتند، اما بازار روند روبه کاهش و ثبات نسبی را داشت.

روز جاری برای دلار با ۲۳۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته با رقم ۵۰۸ هزار و ۳۰ ریال آغاز شد و طی معاملات امروز، ۵۱۱ هزار و ۱۰۰ ریال بیشترین مقدار و ۵۰۵ هزار و ۳۲۰ ریال نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

دیروز نرخ اکثر کارخانجات میلگرد بدون تغییر و اکثر مقاطع فولادی کاهش یافت. در بخش محصولات ذوبی، میلگرد و تیرآهن در کارخانه و بنگاه کاهش یافت. نرخ پروفیل زد و محصولات مفتولی اعلام شد. نرخ اکثر تولید کنندگان شمش فولادی اعلام شد. نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه های آهن اسفنجی ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش یافت.
اگرچه هنوز هم معاملات بازار تا حدودی غیرشفاف است اما در پی اعلام قیمت روز میلگرد، برخی کارخانه‌ها با افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بودند و تعدادی از مبادی نیز کاهش و ثبات قیمت داشتند، به طوری که کف نرخ پیشنهادی میلگرد آجدار دیروز حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان گزارش شد.
در همین حین با اتفاقی که در بورس کالای ورق گرم فولاد مبارکه رخ داد، صاحبان بار شروع به فروش بار خود در کانال تقریبی ۳۴ هزار و ۳۵ هزار تومانی کردند و قانع شدند با سود ۳ هزار تومانی بار موجود در انبار خود را فروخته برای تامین وجه بخش نقد بار خریداری شده از فولاد مبارکه در اصل خرید ۳۲ تومانی قبل را فدای خرید ۲۷ تومانی جدید کردند.

اما در بازار امروز طبق گزارش‌ها تغییرات قیمتی چشمگیری مشاهده نشد و اکثر شرکت‌ها از جمله میلگرد راد همدان، کیان کاشان، سیرجان حدید جنوب و تعدادی دیگر بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز اعلام شدند. 

تا این لحظه تنها شرکتی که با افزایش قیمت میلگرد همراه بود ذوب آهن اردبیل با ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش بود و میلگرد ۱۰ و ۱۲، به مبلغ ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد. اما میلگرد آناهیتا گیلان ۲۰۰ تومان کاهش داشته و قیمت میلگرد ۸، ۱۰ و ۱۲ را ۲۸ هزار ۱۰۰ تومان؛ میلگرد ۱۴ تا ۲۲ را ۲۷ هزار ۵۰۰ تومان و میلگرد ۲۵ تا ۳۲ را با مبلغ ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو اعلام کرد.

به همین ترتیب میلگرد میانه ۷۰۰ تومان، میلگرد پرشین ۸۰۰ تومان، فولاد پارس سیستان ۱۰۰ تومان و میلگرد قائم ۱۶۰۰ تومان کاهش را داشتند.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =