کد خبر 384
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

برنامه‌ریزی برای تولید هفت میلیون تن فولاد در کرمان

برنامه‌ریزی برای تولید هفت میلیون تن فولاد در کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که حدود ۱۰ سال قبل در کرمان مواد معدنی به صورت خام صادر می‌شد، چشم انداز دستیابی به تولید هفت میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: در حالی حدود ۱۰ سال قبل در کرمان مواد معدنی خام را صادر می‌کردیم که امروز شرکت گل‌گهر ۲۴ میلیون تن کنستانتره و ۱۸ میلیون تن گندله تولید می‌کند.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: هفت میلیون تن فولاد نیز در استان کرمان برنامه‌ریزی شده و به‌سرعت چرخه‌های فولادی در این خطه جلو می‌رود و استانی که یک کیلو فولاد تولید نمی‌کرد به یکی از قطب‌های فولاد کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس با ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به کرمان آمده است و بزرگ‌ترین کنسرسیوم بانکی با حضور ۱۰ بانک را تشکیل دادیم و سه هزار میلیارد تومان منابع مالی به پروژه انتقال آب تزریق کردیم تا مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام کارهایی که در حوزه معدن استان کرمان شده فقط آغازی برای اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر است، زیرا ذخایر مس ۱۷ میلیارد تن برای فعالیت‌های تولیدی داریم که رتبه پنجم جهان را داریم اما در زمینه تولید مس کاتد رتبه ۲۰ را داریم که زیبنده استان کرمان نیست.

وی اظهار داشت: در صنعت مس استان کرمان شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم است و سود ۷۰ میلیاردی شرکت مس در سه سال گذشته ۲۰ برابر شده و به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۰ درصد بهره‌برداری از معادن استان شکل گرفته و برای ۹۰ درصد پهنه‌های معدنی ما هنوز عملیات اکتشافی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: ایران با وجود همه فشارهایی که آمریکایی‌ها گذاشته‌اند رتبه ۱۶ علم و دانش جهان را دارد و باید سرمایه‌گذاری‌های موجود را که بلااستفاده هستند، فعال کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۷۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان کرمان داریم، اضافه کرد: از این تعداد حدود ۱۵ درصد تعطیل هستند، حدود ۳۰ درصد با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، ۲۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ درصد و بقیه بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند و ۱۰ درصد ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: واحدهای نیمه فعال و تعطیل استان کرمان مورد ارزیابی قرار گیرند تا بتوانیم از این ظرفیت در حوزه سرمایه‌گذاری بهره ببریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی به کمترین میزان رسیده است و اثری ندارد، تصریح کرد: ایران برای دور زدن تحریم‌ها مسیر جدیدی یافته است.

وی با تائید این موضوع که تحریم‌ها اثرگذار بوده است، اظهار داشت: هنر ما در کشور این است که اثر تحریم را به حداقل ممکن برسانیم و آینده اقتصاد کشور را با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌ها خوب پیش‌بینی می‌کنیم.

چایان پیام/ پ م

کد خبر 384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =