کد خبر 3885
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

استقبال کم رمق از بازار امروز محصولات فولادی

استقبال کم رمق از بازار امروز محصولات فولادی

در پایان معاملات امروز بورس کالا مقدار عرضه محصولات فولادی با ۲۱/۳ درصد ریزش به حجم ۳۶۷ هزار و ۵۵۰ تن عرضه و با تقاضای ۲۱۸ هزار و ۶۵۰ تن مواجه شد. یکه تاز بازار کالای امروز ورق سرد لوازم خانگی فولاد مبارکه بود که افزایش تقریبا ۲۴ درصدی نسبت به نرخ پایه داشت و الباقی عرضه‌ها بدون رقابت معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۱ فرودین ۱۴۰۲ قرار بود ۴۶۷ هزار و ۳۳۰ تن محصول فولادی شامل تختال C و SM، شمش بلوم، ورق سرد B، ورق رنگی، ورق گالوانیزه G و ورق سرد خودرو و لوازم خانگی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در پایان معاملات این مقدار عرضه با ۲۱/۳ درصد ریزش به حجم ۳۶۷ هزار و ۵۵۰ تن عرضه و با تقاضای ۲۱۸ هزار و ۶۵۰ تن مواجه شد.

امروز شمش بلوم با حجم بالا به مقدار ۱۹۹ هزار و ۸۳۰ تن و با قیمت میانگین موزون با کنار گذاشتن فرمول قیمتی ۱۷۸ هزار و ۷۷۲ تومان به ازای هر کیلو عرضه شد که این قیمت نسبت به عرضه هفته پیش ۳ درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد بازارساز در تلاش است تا همزمان با کاهش شدید قیمت آهن اسفنجی، قیمت شمش فولادی نیز کاهش یابد. با این وجود در پایان معاملات این محصول ۳۰ درصد کاهش در عرضه داشته و به مقدار ۱۴۰ هزار و ۱۵۰ تن عرضه و با تقاضای ۱۱۳ هزار و ۳۵۰ تنی با کاهش جزئی در قیمت پایه به مبلغ ۱۷۸ هزار و ۶۱۹ ریال معامله شد. 

به گزارش فولاد ۲۴، با افزایش میزان عرضه و دستوری شدن کاهش قیمت از سمت بورس کالا برای عرضه‌کننده‌های مختلف جهت پایین آمدن قیمت پایه محصولات اولیه مانند آهن اسفنجی، گندله آهن و کنسانتره دور از انتظار نبود که امروز شاهد کاهش میانگین قیمت پایه ۵۰۰ تومانی در حوزه شمش فولادی باشیم.

همچنین با افزایش عرضه و کاهش قیمت پایه شمش انتظار را به سمت و سویی سوق می‌داد که قیمت‌های معامله شده بورس امروز نه تنها رشدی نداشته باشد، بلکه بر روی قیمت پایه معامله شود، که دقیقا همین اتفاق رخ داد.

در میان عرضه‌های امروز انواع عرضه ورق‌های فولادی موجود بود که تنها یکه تاز بازار کالای امروز نیز ورق سرد لوازم خانگی فولاد مبارکه بود که افزایش تقریبا ۲۴ درصدی نسبت به نرخ پایه را داشت و الباقی عرضه‌ها بدون رقابت معامله شد.

گفتنی است معاملات ورق سرد خودرو و لوازم خانگی فولاد مبارکه در معاملات روز ۱۹ فروردین به دلیل قیمت غیرمتعارف باطل شده بود. جزئیات عرضه این محصولات در جدول زیر ارائه شده است.

استقبال کم رمق از بازار امروز محصولات فولادی

همچنین در عرضه‌های امروز حجم سنگین تختال شامل ۱۰۰ هزار تن تختال C و ۱۰۰ هزار تن تختال SM با قیمت میانگین موزون ۱۹۹ هزار ریال عرضه شد که با تقاضای ۳۵ هزار و ۶۰۰ تنی روبه‌رو شده و که تختال‌ C به طور کامل در بازار امروز معامله اما تختال SM با کاهش ۴۰ درصدی در عرضه معامله شد. جزئیات عرضه این محصول در جدول زیر مشخص است.

استقبال کم رمق از بازار امروز محصولات فولادی

پیش‌بینی می‌شود از هفته‌های آتی قبل از به اوج رسیدن صادرات مقاطع فولادی شاهد ریزش و به کف رسیدن قیمت‌ها باشیم. تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات و پایان معاملات به همراه حجم عرضه و تقاضا، قیمت پایه و درصد نوسان عرضه و قیمت را نشان می‌دهد.

استقبال کم رمق از بازار امروز محصولات فولادی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =