کد خبر 3888
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

رشد 64 درصدی تولید کنسانتره زغال‌سنگ توسط دو غول صنعت زغال سنگ

رشد 64 درصدی تولید کنسانتره زغال‌سنگ توسط دو غول صنعت زغال سنگ

دو شرکت «زغال‌سنگ طبس» و «زغال‌سنگ البرز مرکزی» ۸۱۶ هزار و ۳۴۱ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کردند که بررسی این آمار در مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده رشد ۶۴/۲ درصدی تولید این محصول است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دو شرکت زیرمجموعه ایمیدرو از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۱، ۸۱۶ هزار و ۳۴۱ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید کردند که بررسی این آمار در مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده تولید ۴۹۶ هزار و ۹۳۷ تن بود.

سهم تولید شرکت‌های «زغال‌سنگ طبس»، از این میزان، ۷۰۲ هزار و ۲۸۸ تن و «زغال‌سنگ البرز مرکزی»، ۱۱۴ هزار و ۵۳ تن اعلام شده است.

افزایش ۷۵ درصدی استخراج

همچنین، شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۱، حدود ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۴۱ تن کانسنگ زغال‌سنگ استخراج کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۶۳ تن)، حاکی از افزایش ۷۵ درصدی استخراج است.

از این میزان، «شرکت زغال سنگ طبس» یک میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۹ تن، «مجتمع زغال سنگ طبس» ۲۰۹ هزار و ۷۳۲ تن و «شرکت زغال سنگ البرز مرکزی» ۱۵۴ هزار و ۴۶۱ تن استخراج کردند.

افزایش ۴۸ درصدی ارسال کنسانتره

میزان ارسال کنسانتره به شرکت‌های داخلی طی سال گذشته نیز ۷۶۶ هزار و ۶۴۰ تن بود که نسبت به آمار ارسال مدت مشابه سال گذشته (۵۱۸ هزار و ۷۵۴ تن)، ۴۸ درصد افزایش یافت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =