کد خبر 3966
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

افزایش ۹۵۰ تومانی آهن اسفنجی در بازار آزاد

افزایش ۹۵۰ تومانی آهن اسفنجی در بازار آزاد

این روزها از ابتدای هفته نرخ آهن‌آلات خصوصا در بخش محصولات میلگرد و تیرآهن یک روند افزایشی داشته که موج این افزایش امروز به بورس کالا نیز رسید. آهن اسفنجی نیز امروز با ۹۵۰ تومان افزایش و به مبلغ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. این درحالی است که در اخرین عرضه بورس کالا قیمت این محصول ۹۶ هزار ریال به ازای هرکیلو معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۲:۰۰ با ۱,۷۴۰ (۰.۳۴%)% افزایش، و به مبلغ ۵۱ هزار و ۳۴۰ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۹۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۵۱ هزار و ۵۶۰ تومان آغاز شد. به عبارتی در چند روز اخیر نرخ دلار در کانال ۵۱ هزار تومتن نوسان دارد.

همچنین در روزهای اخیر قیمت‌های جهانی در چند ماه گذشته دچار کاهش شده و این کاهش نرخ تا هفته قبل به بازار داخلی ایران نیز منتقل شده و تبعات مخربی نیز درپی داشت. برخی از کارشناسان معتقدند؛ کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی در حالی صورت گرفته که بسیاری از مصرف‌کنندگان ورق فولادی، این محصول را با نرخ قبل خریداری کرده‌اند و یک انتظار تورمی نیز مثل سال‌های قبل را داشته‌اند. در روال عادی چنین وضعیتی باعث شده تا موجودی ورق در انبارها بیش از میزان مصرف روزانه شود و صنایع پایین‌دست با مسئله کاهش نرخ مواد اولیه و به تبع آن، افت نرخ محصولات نهایی روبه‌رو شوند. این تنش البته در تمامی جهان وجود دارد و بازار ایران نیز از این شرایط مستثنا نیست.

اما این روزها از ابتدای هفته نرخ آهن‌آلات خصوصا در بخش محصولات میلگرد و تیرآهن در یک روند افزایشی ادامه داشته که موج این افزایش امروز به بورس کالا نیز رسید. در بررسی دلایل افزایش هیجانی قیمت می‌توان به ترس افزایش قیمت پیش از تعطیلی اشاره کرد که روال کارخانه‌های خصوصی است.

طبق گزارش‌ها از کف بازار آهن نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه نسبت به نرخ اعلامی روز قبل ۶۰۰ الی ۴۸۰۰ تومان و در بنگاه نیز ۶۰ الی ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
ه️مچنین نرخ انواع ورق سیاه (فولاد مبارکه و فولاد سبا، آجدار پرسی و اسیدشوی ) و ورق روغنی نسبت به نرخ اعلامی روز ۳۰۰ تومان، ورق سیاه اکسین ۵۰۰ تومان، نرخ انواع لوله صنعتی و داربستی ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومان و نرخ انواع قوطی پروفیل نسبت ۲۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش یافت.

اما در بازار امروز نیز روند افزایش هفته ادامه داشت و برخی مبادی فروش بدون تغییر اما تعداد زیادی نیز با افزایش قیمت همراه بودند، طوریکه در بخش مواد اولیه، آهن اسفنجی ۹۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته داشته و به مبلغ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان از طرف مجتمع گل گهر نرخ گذاری و معامله شد. این درحالی است که در اخرین عرضه بورس کالا قیمت این محصول ۹۶ هزار ریال به ازای هرکیلو معامله شد.

ورق آجدار فابریک فولاد مبارکه ۳۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته و سایز ۳ رول با عرض ۱/۲۵ به مبلغ ۳۵ هزار ۳۰۰ تومان فروش رفت.

قیمت روز میلگرد نیز در برخی شرکت‌ها بدون تغییر و در اکثر شرکت‌ها با ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت را به همراه داشت.

این افزایش قیمت‌ها در حالی دوباره خیز برداشته که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مدیریت مصرف برق دولت، که هر ساله در فصل تابستان موجب قطعی برق صنایع می‌شود ابراز نگرانی کرده و گفته تجربه نشان داده این اقدام در نهایت موجب افزایش قیمت سیمان و فولاد می‌شود بنابراین باید برای آن فکری اساسی شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 3966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =