کد خبر 4007
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

کارشناس بازار سرمایه:

ضرورت شفافیت در نحوه فروش ارز حاصل از صادرات

ضرورت شفافیت در نحوه فروش ارز حاصل از صادرات

رشد گروه های بزرگ بازار همچون گروه های فولادی، پتروشیمی و معدنی در ارتباط با موضوع نحوه فروش ارز حاصل از صادرات و نحوه کشف قیمت محصولاتی است که در بورس کالا عرضه می شوند. بنابراین تا مادامی که این مسائل شفاف نشوند، صنایع بزرگ فرصت رشد نخواهند داشت.

به گزارش آهن‌نیوز؛ احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگویی به برآیند بورس در هفته جاری پرداخت و اظهارکرد: در مقطع زمانی حال حاضر بازار بورس با مشکل مواجه نیست و سطوح قیمتی خود را حفظ می کند.

وی افزود: رشد گروه های بزرگ بازار همچون گروه های فولادی، پتروشیمی و معدنی در ارتباط با موضوع نحوه فروش ارز حاصل از صادرات و نحوه کشف قیمت محصولاتی است که در بورس کالا عرضه می شوند. بنابراین تا مادامی که این مسائل شفاف نشوند، صنایع بزرگ فرصت رشد نخواهند داشت.

اشتیاقی تصریح کرد: صنایع بانکی، خودرویی، غذایی، دارویی و سیمانی متاثر از موضوعاتی همچون نحوه فروش ارز حاصل از صادرات و نحوه کشف قیمت محصولات در بورس کالا نیستند و به نظر می رسد فرصت رشد پیش رو داشته باشند. افزون بر این هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری نیز از فرصت رشد مناسب در این مقطع برخوردار خواهند بود.

کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در بازار به نظر می رسد شاخص روند صعودی داشته باشد. سطوح قیمتی حال حاضر از هیچ حبابی برخوردار نیست و فروشنده قابل توجهی نیز ندارد. بنابراین بازار کلیت سطوح قیمتی خود را از دست نخواهد داد و در سهم های کوچک، صنایع بانکی، خودرویی، غذایی، دارویی و سیمانی فرصت رشد خواهد داشت.

او متذکر شد: روند بازار به صورت آهسته اما صعودی است. پول به صورت تدریجی در حال ورود به بازار است چراکه سایر بازارهای مالی دارای حباب هستند و چنانچه وجوه مازاد داشته باشند، افراد به سبب اعتماد ایجاد شده به بازار سرمایه هدایت می کنند.

وی در پایان این گفت وگو یادآور شد: باید سطوح قیمتی حفظ شود و اصلاح آنچنانی در بازار صورت نگیرد تا روند رشدی بازار اعمال شود. همچنین باید ابهامات موجود برطرف گردد و سامانه مبادله ارز و طلا، نحوه کشف قیمت و نحوه فروش ارز حاصل از صادرات شفاف گردد تا اعتمادها به بازار سرمایه بیش از پیش شود و بازار بورس به صورت آهسته به روند صعودی خود ادامه دهد. تصمیمات بانک مرکزی و دولت در روند بازار اثرگذار خواهد بود؛ چنانچه ابهامات در تصمیم گیری ها برطرف شود و در مرکز مبادله ارز و طلا، دلار بیش از 40 هزارتومان قیمت بخورد، پتانسیل جدید رشد برای بازار بورس ایجاد خواهد شد.

منبع: روزنامه رسالت

انتهای پیام/

کد خبر 4007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =