کد خبر 4014
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

رشد ۴۰ هزار و ۳۰ واحدی شاخص فلزات

رشد ۴۰ هزار و ۳۰ واحدی شاخص فلزات

به دنبال اعلام انجمن جهانی فولاد مبنی بر این که ایران در مجموع سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ با تولید ۷.۱ میلیون تن فولاد همچنان در جایگاه دهم ایستاده است، شاخص بورس فلزات امروز با جهش ۴۰ هزار و ۳۰ واحدی معادل ۲/۴ درصد، رقم ۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد را به ثبت رساند. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، این روزها از لحاظ روانی با رشد ادامه‌دار شاخص کل بازار سرمایه بخشی از بازار در یک وضعیت سرگیجه به سر می‌برد و نمی‌داند خریدار یا فروشنده باشد. وضعیت بنیادی بازار که روشن است و هنوز قیمت‌ها تا تطبیق یافتن با ارزش دلاری و تورمی فاصله دارند. از نظر نموداری نیز در بدبینانه‌ترین حالت، بعضی سهم‌ها در حال ایجاد یک اصلاح کوتاه مدت هستند که اصلاح بخشی از هر روند است. 

اما امروز نیز بازار سهام دومین روز کاری در اردیبهشت ماه را پر قدرت استارت زد و در همان ساعات ابتدایی بازار با ورود پول توسط حقیقی‌ها روبرو بود، اما رفته رفته معاملات متعادل‌تر دنبال شد و عرضه‌ها کمی شدت گرفت اما نهایتا شاخص کل توانست روزی صعودی را پشت سر گذارد.

گفتنی از اواخر سال گذشته که آمارها حاکی از موج سنگین تبدیل شبه پول به پول بودند، پیش بینی می‌شد که پول داغ به بازارهای مختلف ورود کند.

طبیعتاً در چنین شرایطی که بازار خودرو و بازار ملک در حباب قرار دارد، به نظر می‌رسد بورس بتواند نقش سپر تورمی خوبی را ایفا کند و با جذب نقدینگی علاوه بر جبران عقب‌ماندگی خود نسبت به سایر بازارها، از تلاطم در سایر بازارها از جمله بازار ملک و خودرو جلوگیری کند. 

در معاملات امروز رکورد ۲.۵ ساله ارزش معاملات خرد شکسته شد. لازم به ذکر است که در معاملات امروز با ثبت ارزش معاملات ۲۰.۳ هزار میلیارد تومانی، رکورد ارزش معاملات خرد طی ۲۹ ماه اخیر شکسته شد. اخرین بار، آذر سال ۱۳۹۹ بود که این اعداد مشاهده شده بود.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۴۷ هزار واحدی به ۲ میلیون ۳۷۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۴ هزار واحدی را تجربه کرد و توانست خود را به ارتفاع ۷۸۲ هزار واحد برساند.

گفتنی است سه نماد کگل، فملی و فارس بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و سه نماد مارون، شگویا و صبا بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند. همچنین در بازار بورس ۲۵۱ نماد در محدوده مثبت و ۱۴۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۰۴ نماد در محدوده مثبت و ۱۰۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

به دنبال اعلام انجمن جهانی فولاد مبنی بر این که ایران در تولید ماهانه رتبه یازدهم را دارد و در مجموع سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ با تولید ۷.۱ میلیون تن همچنان در جایگاه دهم ایستاده است، شاخص بورس فلزات نیز امروز با جهش ۴۰ هزار و ۳۰ واحدی معادل ۲/۴ درصد، رقم ۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد را به ثبت رساند. تصویر زیر جزئیات معامله این بخش را نشان می‌دهد.

رشد ۴۰ هزار و ۳۰ واحدی شاخص فلزات

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =