کد خبر 4111
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

بازار سهام| فولاد، بازار را سبزپوش کرد

بازار سهام| فولاد، بازار را سبزپوش کرد

در جریان معاملات روز دوشنبه 11 اردیبهشت، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با نماد (وکغدیر)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) و گروه سرمایه گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از ایران؛ در جریان معاملات دیروز، به رغم آنکه شاخص کل بورس در زمان هایی از بازار، با افت همراه بود، اما در ادامه پایان سبز این شاخص رقم خورد و به لطف ورود پول از سوی سرمایه گذاران حقیقی و رشد سهام کوچک شاخص کل هم وزن در تمام طول بازار با بازدهی مثبت همراه بود.

در جریان معاملات روز دوشنبه 11 اردیبهشت، شاخص کل معاملات خود را با یک گام صعودی در همان 10 دقیقه ابتدایی بازار شروع کرد اما پس از این زمان پا در یک روند نزولی گذاشت و تا ارتفاع 2.47 میلیون واحد افت کرد. با این حال از ساعت دوم معاملات از افت از این شاخص کاسته شد و در نهایت شاخص کل بورس با رخت سبز به معاملات خود خاتمه داد. این شاخص در پایان معاملات روز دوشنبه با رشد یک هزار و 300 واحدی نسبت به روز قبل، بازدهی 0.05 درصد را به ثبت رساند و در ارتفاع 2 میلیون و 480 هزار و 639 واحد آرام گرفت. این در حالی بود که در جریان معاملات روز دوشنبه، در تمام طول بازار، شاخص کل هم وزن با بازدهی مثبت همراه بود و در نهایت، با رشد 8 هزار و 435 واحدی، توانست بازدهی 1.03 درصد را برای سرمایه گذاران رقم بزند و در ارتفاع 824 هزارو 962 واحد بایستد. این امر بطور معمول به لطف رشد سهام کوچک بازار در مقابل عدم رشد سهام شاخص ساز صورت می گیرد.

در جریان معاملات روز دوشنبه، معاملات بازار فرابورس نیز با سبزپوشی شاخص کل فرابورس همراه بود و این شاخص نیز با رشد 191 واحد و بازدهی 0.62 درصد تا ارتفاع 31 هزار و 145 واحد بالا رفت.

تداوم ورود پول حقیقی

در جریان دادوستد روز دوشنبه، تراز پولی دائما مثبت بود و معاملات خرد با ورود پول از سوی سرمایه گذاران حقیقی روبه رو بود. بر این اساس، در پایان معاملات بطور خالص 822 میلیارد تومان پول حقیقی به معاملات خرد وارد شد. در مقابل صندوق های درآمد ثابت خروج 491 میلیارد تومان پول حقیقی را در این روز تجربه کردند.

ارزش معاملات خرد بالای 20 همت

به پشتوانه ورود پول از سوی حقیقی ها جدال میان عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان با شدت بسیاری در معاملات روز دوشنبه همراه بود و ارزش معاملات خرد بازار سهام در پایان معاملات این روز به 20 هزار و 500 میلیارد تومان رسید و بسیار نزدیک به رقم روز قبل بود. در واقع از ابتدای هفته جاری ارزش معاملات خرد بالاتر از 20 هزار میلیارد تومان بوده است و در روز دوشنبه نیز این اعتبار را حفظ کرد. بر اساس آمار، از مجموع 753 نماد مورد معامله در روز دوشنبه، 492 نماد (65 درصد) با تغییرات مثبت در قیمت و در مقابل 261 نماد با تغییرات قیمتی منفی به معاملات خود خاتمه دادند. همچنین در پایان معاملات 223 نماد (45 درصد از نمادهای مثبت) در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید بودند. این در حالی است که تنها 13 نماد معاملات خود را در صف فروش به پایان رساندند.

انتهای پیام/

کد خبر 4111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =