کد خبر 4161
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش نرخ پایه تیرآهن و افزایش میلگرد بورسی

کاهش نرخ پایه تیرآهن و افزایش میلگرد بورسی

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار است ۲ میلیون ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ تن محصول فولادی شامل ۱۱۰ هزار و ۷۹۹ تن محصولات نوردی فولاد، یک میلیون و ۹۹۷ هزار سنگ آهن و ۱۰۹ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار است ۲ میلیون ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ تن محصول فولادی شامل ۱۱۰ هزار و ۷۹۹ تن محصولات نوردی فولاد، یک میلیون و ۹۹۷ هزار سنگ آهن و ۱۰۹ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شود.

محصولات فولادی موجود در لیست عرضه‌های شنبه شامل تیرآهن، انواع میلگرد ساده صنعتی، کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و ورق‌های گالوانیزه و سرد خودرو است. در این میان محصول تیرآهن عرضه شده ۱۲/۲ درصد کاهش نرخ پایه نسبت به هفته قبل داشته اما محصولات میلگردی عرضه شده بین ۵ تا ۲۴ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

اقلام سنگ آهن عرضه شده نیز شامل کنسانتره و گندله سنگ آهن است که هر دو محصول تا ۶ درصد افزایش قیمت را نسبت به هفته قبل دارند.

اما ۱۰۹ تن محصول آهن اسفنجی عرضه شده همراه با افزایش قیمت پایه ۳/۶ درصدی به مبلغ ۱۲ هزار و ۶۱ تومان است. این درحالی است که تمهیدات زیادی از طرف بازارساز اعمال شده تا قیمت این محصول کنترل و پایین آید اما سومین هفته متوالی است که این محصول با افزایش قیمت همراه است.

تصویر زیر جزئیات مقدار عرضه و قیمت پایه هر کدام از اقلام را نشان می‌دهد.

کاهش نرخ پایه تیرآهن و افزایش میلگرد بورسی

کد خبر 4161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =