کد خبر 4174
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

قیمت میلگرد در بازار آهن کاهشی شد

قیمت میلگرد در بازار آهن کاهشی شد

معاملات بازار آهن در روز نیمه تعطیل پنجشنبه نیز بدون تغییر قیمت محسوس تحویل داده شد، امروز نیز در اولین روز کاری هفته، قیمت‌های اعلامی میلگرد از برخی مبادی فروش بدون تغییر و در بیشتر آن‌ها با کاهش قیمت همراه بوده و افزایش قیمت چندانی در بازار گزارش داده نشده است. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طی ۲ ماه گذشته عرضه‌های زیادی در حوزه شمش فولاد در بورس کالا صورت گرفته که فراتر از نیاز بازار داخلی بوده است، با این وجود آمار از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز نشان می‌دهد که از مجموع ۱.۳ میلیون تن شمش فولادی فروش رفته در بورس، تنها ۴۱۶ هزار تن یا ۳۱ درصد آن در قالب میلگرد به بورس برگشته و معامله شده است! به عبارت دیگر سرنوشت حدود ۷۰ درصد شمش‌های فروخته‌شده معادل ۸۹۲ هزار تن هنوز در قالب میلگرد به بورس کالا برنگشته و بازار را دچار چالش کسری و کشف قیمت‌های نامتعارف کرده است!
قرار است نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت در این خصوص ورود کرده تا با برگشت میلگرد حاصل از شمش دریافت شده از بورس کالا، بازار را به نقطه تعادل نزدیک کنند.
نکته اینکه برخی واحدهای تولید میلگرد بزرگ از کمبود شمش فولاد گلایه دارند قرار بود قید شرط خرید شمش فولاد، منوط به فروش میلگرد در بورس کالا از ابتدای اردیبهشت عمل شود که به‌دلیل ایراد نرم افزاری، با وقفه اجرایی خواهد شد.

اما در بازار آهن از روز چهارشنبه قیمت میلگرد از فاز افازیشی در برخی شرکت‌ها برگشته و به صورت کاهشی یا بدون تغییر قیمت اعلام شد.

معاملات بازار آهن در روز نیمه تعطیل پنجشنبه نیز بدون تغییر قیمت محسوس تحویل داده شد، طوری که نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی بدون تغییر اعلام شد. همچنین در بخش محصولات ذوبی، میلگرد و تیرآهن در کارخانه و بنگاه نیز تغییر قیمتی گزارش نشده و نرخ اکثر تولید کنندگان شمش فولادی هم کاهش یافت.

اما امروز در اولین روز کاری هفته، قیمت‌های اعلامی میلگرد از برخی مبادی فروش بدون تغییر و در بیشتر آن‌ها با کاهش قیمت همراه بوده و افزایش قیمت چندانی در بازار گزارش داده نشده است. 

از جمله شرکت‌هایی که با کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای همراه بودند شرکت میلگرد فولاد پارس سیستان است که نرخ‌های خود را با ۸۰۰ تومان کاهش به قیمت ۲۶ هزار ۴۵۰ تومان برای سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ اعلام کرد.

نرخ میلگرد اعلامی برای شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز با ۶۰۰ الی ۱۰۵۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه اعلام شد که به شرح زیر است.
 - بارگیری از کارخانه اصفهان

۱۲        ⬅️           ۳۰۷۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۷۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۷۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۷۳۰۰   تومان       
۲۵        ⬅️           ۲۷۱۵۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۷۱۵۰   تومان      
۳۲        ⬅️           ۲۷۱۵۰   تومان   

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =