کد خبر 4175
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
تیرآهن در فاز کاهشی

خبرها از کف بازار آهن نیز حاکی از ادامه روند اصلاحی شروع شده در بازار از روز چهارشنبه است که امروز نیز تداوم داشته و به بازار تیرآهن نیز رسید. ️نرخ تیرآهن که روز کاری قبل در کارخانه و بنگاه بدون تغییر قیمت بود، امروز نیز در بخش شاخه‌فروشی بین ۵۰ تا ۳۰۰ تومان در برخی ضخامت‌ها کاهش قیمت داشت اما در عمده شرکت‌ها بدون تغییر بود. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در بازار ایران دولت در تلاش است تا با بستن تقاضای داخلی، صادرات را تحریک کند اما سیاست‌های بورس کالا در جهت خلاف هدف دولت حرکت می‌کند. محدود کردن تقاضا در بورس کالا برای خرید باعث می‌شود تا فعال اقتصادی از روند عرضه نگرانی نداشته باشد در نتیجه حفظ موجودی سیاست اصلی بنگاه‌دار است.

امروز فعال اقتصادی می‌داند که معنای کسری بودجه سال ۱۴۰۲ چیست و به خوبی از آمار انتشار پول چاپ شده و قدرت آن در اسفند و فروردین اطلاع دارد. فعال اقتصادی می داند که مشکل صندوق‌های بازنشستگی چه مفهومی دارد. فعال اقتصادی می‌داند که در پشت مجوز بانک مرکزی برای واردات کالا با رمز ارز چه دلیلی نهفته است. فعال اقتصادی امروز آمار واردات و صادرات را تعقیب می‌کند. اگر در سال گذشته کنترل قیمت و یا ابطال معاملات در بورس کالا باعث تنزل قیمت می‌شد امروز برعکس باعث افزایش قیمت می‌شود به دلیل آنکه بنگاه‌دار می‌داند در زنجیره عرضه از سمت بورس کالا اختلال ایجاد شده است.

بورس کالا برای اینکه به هدف دولت نزدیک شود باید به رهاسازی قیمت و فروش اعتباری در فروردین و اردیبهشت روی آورد. با این روش عرضه حالت تهاجمی پیدا می‌کرد و قیمت در بازار عقب می‌نشست در حالیکه کنترل‌های بورس کالا این آرامش خاطر را به بنگاه‌دار می‌دهد که با توجه به کسری بودجه و روند چاپ پول نوسان قیمت‌ها مقطعی و کوتاه مدت است، بنابراین دارایی خود را تبدیل به کالا  می‌کند.

اما روز چهارشنبه با انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلساتی بین وزارت صمت و بورس کالا برای کنترل بازار تا حدودی التهابات را کاهش داد؛ همچنین افزایش حجم محصولات عرضه شده در بورس نیز عاملی برای کاهش التهابات بازار بود.

 قیمت دلار نیز در آخرین روز کاری هفته قبل در همان کانال ۵۳ تا ۵۴ هزار تومانی نوسان داشت و در بازار امروز با ۲۹۵ تومان (۰.۵۵ درصد) کاهش، با نرخ ۵۳ هزار و ۳۸۹ تومان در حال معامله است.

خبرها از کف بازار آهن نیز حاکی از ادامه روند اصلاحی شروع شده در بازار از روز چهارشنبه است که امروز نیز تداوم داشته و به بازار تیرآهن نیز رسید. ️نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان که روز کاری قبل در کارخانه و بنگاه بدون تغییر قیمت اعلام شد، امروز نیز در بخش شاخه‌فروشی بین ۵۰ تا ۳۰۰ تومان در برخی ضخامت‌ها کاهش قیمت داشت اما در عمده شرکت‌ها بدون تغییر بود. 

تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان هم امروز در بخش شاخه‌ای ۱۰۰ الی ۲۸۰ هزار تومان افزایش در برخی سایزها و ۸۰ الی ۸۰۰ هزار تومان کاهش در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه داشته و لیست قیمتی آن به شرح زیر است:
تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۱۷۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۴۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۷۲۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۷۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۴۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۲۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۸۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۵۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۴۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۴۵۰۰۰۰  تومان

اما در بخش کیلوفروشی تیرآهن در این شرکت، قیمت‌ها ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان افزایش در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه دارد.

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۳۳۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۳۲۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۲۲۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۳۰۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۹۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =