کد خبر 4220
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

طلای جهانی ریخت

طلای جهانی ریخت

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت زیرا فعالان بازار منتظر داده‌های تورم ایالات‌متحده برای یافتن سرنخ‌هایی در مسیر سیاست فدرال رزرو بودند.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از معدن‌نیوز؛ قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت زیرا فعالان بازار منتظر داده‌های تورم ایالات‌متحده برای یافتن سرنخ‌هایی در مسیر سیاست فدرال رزرو بودند.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۴ درصد افزایش به ۲۰۲۵ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۲ دلار افزایش به ۲۰۲۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش برای خریداران خارجی گران باشد.

در حالی که مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه گذشته گفتند که انتظار دارند تورم اندکی در یک سال آینده کاهش یابد، گزارش فدرال رزرو نیویورک نشان داد که فشارهای بانکی ماه مارس بر روحیه آمریکایی‌ها تاثیر چندانی نداشت و سرمایه‌گذاران با احتمال ۹۲ درصدی نرخ‌های فدرال رزرو را در سطح فعلی خود در ماه ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری روز دوشنبه گفت که شکست کنگره در افزایش سقف بدهی فدرال ۳۱.۴ تریلیون دلاری ضربه بزرگی به اقتصاد ایالات‌متحده وارد می‌کند و دلار به عنوان ارز جهانی تضعیف می‌کند.

آجی کدیا، مدیر شرکت Kedia Commodities در بمبئی گفت که گزارش داغ تورم و نگرانی درباره افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن می‌تواند منجر به کاهش قیمت طلا به سطح ۱۹۵۰ تا ۱۹۲۰ دلار شود. کدیا افزود: اگر اخباری از فشار بیشتر بخش بانکی به گوش برسد، شاهد حرکت طلا به سمت سطح ۲۱۰۰ دلار خواهیم بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵.۵۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۲ دلار و ۵۱ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ثابت در ۱۵۵۳ دلار و ۵۰ سنت بود.

انتهای پیام/

کد خبر 4220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =