کد خبر 4246
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

نرخ طلا و ارز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲/ دلار ثابت و طلا کاهشی شد

نرخ طلا و ارز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲/ دلار ثابت و طلا کاهشی شد

دلار امروز در بازار آزاد به کانال ۵۳ هزارتومان بازگشت و نوسان کاهشی داشت و به قیمت ۵۳ هزار ۲۲۰ تومان معامله شد. از طرف دیگر در بازار طلا تاثیر سقوط شاخص بورس و ریزش قیمت خودرو در دو روز گذشته، امروز در بازار سکه و طلا نمایان شده و قیمت طلا پایین آمد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار امروز در بازار آزاد به کانال ۵۳ هزارتومان بازگشت و نوسان کاهشی داشت اما در بازار آزاد قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در بازار آزاد ۵۳ هزار ۲۲۰ تومان معامله شد. معامله‌گران، این بازارها را همگن می‌دانند و معتقدند روند لاکپشتی دلار در مسیر صعودی هفته آینده دلار را به کانال ٥٣ هزار تومانی برمی‌گرداند.

در مرکز مبادله ارز و طلا نیز قیمت دلار اسکناس ۴۲,۳۰۶ تومان و قیمت دلار حواله ۳۸,۴۶۰ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار در صرافی ملی نیز برای نرخ خرید مبلغ ۴۱ هزار و ۸۷۷ تومان و برای فروش نرخ ۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز بر مدار دلار تهران چرخید و کاهش داشت. دلار سلیمانیه با قیمت ٥٢ هزار و ٥٠ تومان معامله شد. دلار هرات ٥٢ هزار و ٦٢٠ تومان شد و درهم امارات نیز با کاهش ١٠٠ تومانی با قیمت ١٤ هزار و ٦٥٠ تومان معامله شد.

 در تحلیل این روزهای نرخ دلار از طرف فعالان بازار دیروز گفته شد بخشی از نقدینگی از بازار دلار به سمت ثبت نام خودرو هدایت شد. البته عده ای هم از نبود پول در بازار گفتند. اما عده‌ای باور دارند گیر افتادن نرخ در این بازه یک‌هفته‌ای به معنی ساختن چارت و کف‌سازیست. این دسته معتقدند اگر فاند خبری مثبتی به بازار نیاید نزخ دلار به صورت لاک‌پشتی با نگاه به تورم صعود خواهد کرد.
تکنیکال‌کاران دلار معتقدند که امروز قیمت دلار در همین ۵۲ تومان دامنه خواهد بود، چراکه شکستن حمایت و مقاومت برای اسکناس آمریکایی سخت است. البته باتوجه به اینکه امروز عمق بازار کمتر می‌شود و منتهی به آخر هفته‌ است، عده‌ای هم معتقدند که احتمال هجوم نوسان‌گیران به بازار وجود دارد که در این صورت شانتاژ خواهد بود.

علاوه بر تکنیکال دلار، معامله‌گران به اخبار بنیادی بازار ارز هم نیم‌نگاهی دارند. شامگاه چهارشنبه خبر رأی ضدایرانی پارلمان سوئد علیه سپاه به بازار مخابره شد. پارلمان سوئد با تصویب طرحی از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «فهرست سازمان‌های تروریستی» اتحادیه اروپا حمایت کرد. طبق تجربه خبری این هفته اخبار تحریم‌ها تاثیر زیادی در بازار نداشته اما باید دید نوسان‌گیران پنجشنبه از این فاند خبری منفی در نوسان‌گیری استفاده می‌کنند یا نه.

از طرف دیگر در بازار طلا و ارز تاثیر سقوط شاخص بورس و ریزش قیمت خودرو در دو روز گذشته، امروز در بازار ارز و طلا نمایان شده و قیمت طلا پایین آمد. هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۴۹ درصدی داشته است.

با این وجود سکه امامی را ۱۱۰ هزار تومان کمتر از دیروز یعنی ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروختند و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

نیم‌سکه ۱۴۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان از قیمتشان را از دست دادند و به‌ترتیب ۱۸ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان فروخته شدند. سکه گرمی هم با افت قیمت ۵۰ هزار تومانی از کانال هفت میلیون پایین آمد و شش میلیون و ۹۹۵ قیمت خورد.

هر اونس طلا، امروز به ۲ هزار و۳۱ دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

نرخ طلا و ارز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲/ دلار ثابت و طلا کاهشی شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =