کد خبر 4281
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بازار کم رونق رینگ صنعتی در معاملات امروز/ فقط ۱/۴ درصد شمش بلوم معامله شد

بازار کم رونق رینگ صنعتی در معاملات امروز/ فقط ۱/۴ درصد شمش بلوم معامله شد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا ۶۷ درصد از محصولات عرضه شده حذف و مقدار ۷۳۰ هزار و ۷۲۷ تن معامله شد که این مقدار نیز با استقبال چندانی از سوی خریدار روبه رو نشده و فقط ۴۱۶ هزار و ۵۳۹ تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۷۶۳ تن محصول فولادی شامل ۱۰۲ هزار و ۷۶۳ تن محصول فولادی نوردی، یک میلیون و ۹۶۵ هزار تن سنگ آهن و ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در انتهای معاملات ۶۷ درصد از این مقدار حذف شده و ۷۳۰ هزار و ۷۲۷ تن معامله شد که این مقدار عرضه با استقبال چندانی از سوی خریدار روبه رو نشده و فقط ۴۱۶ هزار و ۵۳۹ تن تقاضا وجود داشت.

محصولات فولادی عرضه شده امروز شامل تیرآهن، ریل آهنی، سبد میلگرد ساده صنعتی، انواع میلگرد کلاف و آلیاژی و کلاف، شمش بلوم، ورق گالوانیزه خودرو و  ناودانی ۸ بود که سبد میلگرد ساده صنعتی به علت عدم پذیرش قیمت از سوی خریدار طبق روال هفته‌های گذشته به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد. در عین حال برای شمش بلوم نیز تقاضایی تقریبا در بازار وجود نداشته و فقط ۱/۴ درصد از این محصول به مقدار ۱۰۰۰ تن به نرخ پایه ۲۵ هزار و ۳۰ تومان معامله شد که آن هم افزایش ۸/۴ درصد نسبت به نرخ پایه داشت.

۴ هزار و ۸۹۹ تن محصولات تیرآهن عرضه شده در بازار امروز اما هرچند تقاضای بالایی نداشت و اما با همان نرخ پایه عرضه شده در اطلاعیه به طور کامل معامله شد.

همچنین ریل آهن عرضه شده در میان محصولات فولادی امروز که توسط ذوب آهن به مقدار ۳۵۵ تن به نرخ پایه ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای تاریخ تحویل ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده و نوع تسویه آن به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ دررصد اعتباری بوده نیز با تقاضای ۷۱۰ تنی به طور کامل فروش رفت.

در بخش سنگ آهن سه محصول سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن عرضه شده بود که سنگ آهن دانه بندی به علت عدم پذیرش قیمت از سمت خریدار از تابلوی معاملات حذف شد اما دو محصول دیگر نیز با ریز حدود ۵۰ درصدی حجم عرضه مقدار از آن‌ها معامله شد.

در این میان عرضه آهن اسفنجی امروز که با افزایش نرخ پایه ۲/۲ درصد به مبلغ ۱۲۳ هزار و ۳۵۹ ریال به ازای هر کیلو عرضه شده بود با قتضای ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تنی و علیرغم تعیین محدودیت برای خریدار از سمت بورس کالا به طور کامل معامله شد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز به همراه نوسان قیمت و عرضه آن نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد.

بازار کم رونق رینگ صنعتی در معاملات امروز/ فقط ۱/۴ درصد شمش بلوم معامله شد

بازار کم رونق رینگ صنعتی در معاملات امروز/ فقط ۱/۴ درصد شمش بلوم معامله شد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =