کد خبر 4302
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

میلگرد دوباره در سیر نوسان افزایشی قرار گرفت

میلگرد دوباره در سیر نوسان افزایشی قرار گرفت

گزارش‌ها از بازار آهن در رابطه با نرخ میلگرد نشان می‌دهد امروز نرخ اعلامی این محصول از برخی مبادی فروش بدون تغییر بوده، تعداد خیلی کمی، کاهش جزئی در نرخ‌های اعلامی داشته و تعداد زیادی از شرکت‌ها هم تا این ساعت افزایش بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان را به همراه داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۵۲ هزار تومانی مقاومت می‌کند و با نرخ ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می‌شود. 

نرخ میلگرد در بازار جهانی در هفته گذشته، روند پر فراز و نشیبی را طی کرد، به طوری که قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه به دلیل افت فعالیت ساخت و ساز کاهش یافت، درحالی که قیمت ورق تخت بدون تغییر باقی ماند.

در همین حال، به نظر می‌رسد روسیه و چین اکنون بازیگران اصلی بازار میلگرد در جهان شده‌اند و اگر ترکیه هم به این جمع افزوده شود، فشار عرضه زیاد می‌شود که در این صورت کاهش قیمت بیشتر اتفاق می‌افتد.

در ایران اما اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است. وزارت نیرو اعلام کرده اولویت برق با بخش خانگی است و اگر بار بر این بخش افزایش یابد، قطعا برق صنایع قطع خواهد شد. این موضوع به یک پاشنه آشیل برای صنایع فولادی تبدیل شده و برنامه‌ریزی آنها را نیز تغییر داده است.

گزارش‌ها از بازار آهن در رابطه با نرخ میلگرد نشان می‌دهد روز گذشته ️نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز پنجشنبه بدون تغییر بود و نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش داشت.

اما امروز نرخ اعلامی این محصول نیز از برخی مبادی فروش بدون تغییر بوده تعداد خیلی کمی، کاهش جزئی در نرخ‌های اعلامی داشته و تعداد زیادی از شرکت‌ها هم تا این ساعت افزایش بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان را به همراه داشتند. از جمله شرکت‌های با افزایش نرخ،  میلگرد ذوب آهن و نورد کرمان است که قیمت اعلام خود را برای سایز ۱۲ این محصول ۲۷ هزار تومان و برای سایزهای ۱۴ تا ۲۲ مبلغ ۲۶ هزار تومان به ازای هرکیلو تعیین کرده است.

در این میان نرخ اعلامی شرکت ذوب آهن نیز برای این محصول به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته و به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۲۹۰۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۸۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۹۵۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان     
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان    
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۶۷۵۰   تومان 

در بازار دیروز نرخ پیشنهادی اکثر کارخانه‌های آهن اسفنجی اعلام نشد اما به نظر می‌رسد با توجه افزایش سقف قیمت آهن اسفنجی در معاملات بورس کالا تا ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان، احتمالا این روند در کوتاه مدت به رشد یک تا دو درصدی کف نرخ میلگرد منجر شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =