کد خبر 4303
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد؛

۲۰ الی ۱۷۰ هزار تومان کاهش در نرخ تیرآهن شاخه‌ای

۲۰ الی ۱۷۰ هزار تومان کاهش در نرخ تیرآهن شاخه‌ای

باوجود افزایش قیمت ۲۱ درصدی نرخ پایه تیرآهن در عرضه‌های دیروز بورس کالا به مبلغ ۳۰ هزار تومان، امروز در کف بازار آهن گزارش‌ها حاکی از کاهش نرخ تیرآهن در قیمت‌های اعلامی را داشت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ دلار در بازار آزاد مانند روز قبل، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، طوریکه با ۲۰۰ تومان افزایش، به نرخ ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان در حال معامله است. این روزها بازار آهن داخلی نیز روند نسبتا آرامی داشت، دامنه کاهش قیمت‌ها محدودتر شده بود و خریدوفروش آهن همچنان ضعیف گزارش می‌شود.

از طرفی طبق آخرین گزارش‌ها وزارت نیرو اعلام کرده اولویت برق با بخش خانگی است و اگر بار بر این بخش افزایش یابد، قطعا برق صنایع قطع خواهد شد. این موضوع به یک پاشنه آشیل برای صنایع فولادی تبدیل شده و برنامه ریزی آنها را نیز تغییر داده است.

این در حالی است که رقم تسهیلات مسکن ۲۲ درصد رشد کرده و به نظر می‌رسد در کنار مدیریت تقاضا باید افزایش عرضه اتفاق بیفتد که بعید است با وضعیتی که در بخش انرژی صنایع شاهد هستیم، بتواند تقاضا را به صورت کامل پوشش دهد.

در بازار روز گذشته آهن‌آلات، نرخ تیرآهن شاخه‌ای در برخی سایزها کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و در برخی بنگاه‌ها ثابت اعلام شد، اما تعدادی از شرکت‌ها هم با افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی محصولات خود را عرضه کردند. در این میان  قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه ۱۵۰ الی ۱۴۰۰ تومان و در بنگاه ۹۰ الی ۹۲۰ هزار تومان کاهش به دنبال داشت.

اما باوجود افزایش قیمت ۲۱ درصدی نرخ پایه تیرآهن در عرضه‌های دیروز بورس کالا به مبلغ ۳۰ هزار تومان، امروز در کف بازار آهن گزارش‌ها حاکی از کاهش نرخ تیرآهن در قیمت‌های اعلامی را داشت طوری که تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان
در بخش شاخه‌فروش به صورت بارگیری از انبار اصفهان، ۲۰ الی ۱۷۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را داشته و انواع سایزهای آن به قیمت‌های زیر خرید و فروش شد.

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۴۹۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۱۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۶۹۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۷۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۳۲۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۰۸۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۴۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۶۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۲۰۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۲۰۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلویی نیز نرخ اعلامی این محصول برای کارخانه ذوب آهن اصفهان ۱۵۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را به همراه داشت که به شرح زیر است.

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۲۳۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۲۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۰۵۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۲۹۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۲۹۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۸۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۱۳۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =