کد خبر 4315
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

بیش از ۹۷ درصد فولادی‌ها معامله شد/ اختلاف قیمت ۹ هزار تومانی ورق گرم مبارکه

بیش از ۹۷ درصد فولادی‌ها معامله شد/ اختلاف قیمت ۹ هزار تومانی ورق گرم مبارکه

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی در رینگ صنعتی با معامله ۴۹۹ هزار و ۶۹۰ تن از این محصولات بیش از ۹۷ درصد کالاهای عرضه شده، خرید و فروش شد، برای این مقدار عرضه ۶۲۲ هزار و ۹۶۵ تن نیز تقاضا در بازار وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار بود ۵۱۳ هزار و ۶۴۵ تن محصول فولادی شامل شمش بلوم، ورق گالوانیزه G، ورق قلع اندود، ورق گرم HR، ورق سرد B و ورق رنگی عرضه شود که در پایان معاملات با معامله ۴۹۹ هزار و ۶۹۰ تن از این محصولات بیش از ۹۷ درصد کالاهای عرضه شده در رینگ صنعتی خرید و فروش شد. برای این مقدار عرضه ۶۲۲ هزار و ۹۶۵ تن نیز تقاضا در بازار وجود داشت.

محصول شمش بلوم عرضه شده در اطلاعیه امروز به مقدار ۱۹۲ هزار و ۷۶۵ تن و با نرخ پایه به مبلغ ۲۰ هزار و ۳۸۰ تومان، فقط با حذف ۵/۱ درصد از این حجم به مقدار ۱۸۲ هزار و ۸۱۰ تن بر مبنای همان قیمت پایه معامله شد. این در حالی است که برای این محصول در عرضه‌ها دیروز تقاضایی تقریبا در بازار وجود نداشته و فقط ۱/۴ درصد از این محصول به مقدار ۱۰۰۰ تن به نرخ پایه ۲۵ هزار و ۳۰ تومان معامله شد. گفتنی است درصد پیش پرداخت سفارش خرید برای این محصول ۳۰ درصد اعمال شده بود.

بیشترین افزایش عرضه امروز با ۷۰ درصد افزایش نسبت به هفته قبل مربوط به محصول ورق گالوانیزه G بود که مقدار ۸/۸ درصد از آن حذف شده و ۶ هزار و ۲۰۰ تن از این محصول با همان نرخ پایه معامله شد.

همچنین حجم سنگین محصول ورق گرم HR عرضه شده توسط فولاد مبارکه به مقدار ۳۰۰ هزار و ۸۰ تن با همان نرخ پایه ۱۶ هزار و ۵۸۰ تومان به طور کامل معامله شد.  تاریخ تحویل برای این محصول ۳۱ تیر سال جاری برنامه ریزی شده است.

اما ۴۸ هزار و ۹۰۰ تن ورق رنگی عرضه شده در محصولات امروز با نرخ پایه ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان به علت عدم پذیرش قیمت از سمت خریداران به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد.

به گزارش فولاد ۲۴، علیرغم کاهش قیمت پایه ۲.۸۰۰ تومانی ورق گرم فولاد مبارکه نه تنها شاهد کاهش قیمت برای این کالا نبودیم؛ بلکه نظاره‌گر افزایش هزار تومانی قیمت میانگین نسبت به هفته گذشته بودیم.
از یک طرف قیمت پایه را کاهش می‌دهند که بتوانند قیمت بازار را کنترل کنند و اما از طرفی دیگر یک سری کارگزاری خاص، رِنج قیمت‌های اعلام شده خود را به هیچ عنوان پایین اعلام نمی‌کنند.
تناقض بین کاهش قیمت پایه از سمت فولاد مبارکه و کاهش ندادن نرخ ورودی کارگزاران جهت خرید، خود بحث چالش برانگیز امروز بود.
نوع تسویه اکثر محصولات عرضه شده امروز به صورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری است. 

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات امروز به همراه نوسان حجم و قیمت نسبت به هفته قبل و همچنین پایان معاملات را نشان می‌دهد.

بیش از ۹۷ درصد فولادی‌ها معامله شد/ اختلاف قیمت ۹۰۰۰ تومانی ورق گرم مبارکه

بیش از ۹۷ درصد فولادی‌ها معامله شد/ اختلاف قیمت ۹۰۰۰ تومانی ورق گرم مبارکه

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =