کد خبر 4326
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

تحلیل‌گر بازارآهن در گفتگو با آهن‌نیوز:

افزایش قیمت آهن از اواسط خردادماه / حامل‌های انرژی بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد

افزایش قیمت آهن از اواسط خردادماه / حامل‌های انرژی بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد

کارشناس حوزه بازارآهن معتقد است تا اواسط خردادماه، نوسان آهن ثابت است اما هرچه جلوتر می‌رویم منفی می‌شود. از نیمه خردادماه به بعد نرخ‌ها تغییر می‌کند. به خاطر اینکه قیمت‌های دیگری که بر تولید اثر می‌گذارند از جمله دستمزد، خرید برق، گاز و گازوئیل گران می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ "هادی بحری" کارشناس حوزه بازار آهن در گفتگو با آهن‌نیوز درباره‌ی وضعیت بازار آهن گفت: تا اواسط خردادماه رغبت به خرید آهن ادامه خواهد داشت و کسانی که نیاز به کالا دارند خرید خواهند کرد.

وی افزود: از اواسط خردادماه رشد قیمتی خواهیم داشت زیرا قیمت جدید مصرفکننده و حامل‌های انرژی ابلاغ می‌شود و تولیدکنندگان مجبور می‌شوند نرخ‌ها را تغییر دهند.

این تحلیل‌گر بازار آهن با اشاره به اینکه در خردادماه گرانی در پیش خواهد بود، عنوان کرد: گرانی آهن یک رقابت هم به دنبال خواهد داشت چون هم فشار تورم مضاعف می‌شود و هم دستمزدها و حامل‌های انرژی گرانی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کند و نتیجه‌ای جز افزایش قیمت‌ها به‌دنبال نخواهد داشت.

بحری اضافه کرد: رغبت به خرید از عواملی است که روی قیمت آهن تأثیر می‌گذارد زیرا نیاز، مشتری را مجبور می‌کند که به هر قیمتی کالای خود را تأمین کند. همچنین عامل ارز نیز بر قیمت آهن موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعضی می‌گویند صادرات ما محدود است، خاطرنشان کرد: صادرات تابع جهانی است و رغبت صادرکننده به صادرات بیشتر از این است که محصول خود را به بازار داخلی عرضه کند. درعین حال، شرایط تأمین کالا، مواد اولیه عواملی است که روی علاقه‌ی مشتری به خرید تأثیر می‌گذارد و نرخ ثبات بازار را تعیین می‌کند.

این تحلیل‌گر حوزه فولاد و آهن در پایان تأکید کرد: تا اواسط خردادماه، نوسان آهن ثابت است اما هرچه جلوتر می‌رویم منفی می‌شود. از نیمه خردادماه به بعد نرخ‌ها تغییر می‌کند. به خاطر اینکه قیمت‌های دیگری که بر تولید اثر می‌گذارند از جمله دستمزد، خرید برق، گاز و گازوئیل گران می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 4326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =