کد خبر 4357
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

تداوم روند کاهشی تیرآهن و میلگرد بورسی/ ثبات قیمت آهن اسفنجی

تداوم روند کاهشی تیرآهن و میلگرد بورسی/ ثبات قیمت آهن اسفنجی

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز قرار است ۲ میلیون ۴۶۸ هزار و ۲۴۶ تن کالا شامل ۱۹۳ هزار و ۷۴۶ تن محصولات نوردی فولاد، ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن و ۱۶۲ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز قرار است ۲ میلیون ۴۶۸ هزار و ۲۴۶ تن کالا شامل ۱۹۳ هزار و ۷۴۶ تن محصولات نوردی فولاد، ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن و ۱۶۲ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود.

محصولات نوردی فولادی امروز شامل تیرآهن، میلگرد، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی، انواع ورق گرم، سرد لوازم خانگی، سرد خودرو و گرم خودرو است.

در میان محصولات نوردی عرضه شده، تیرآهن عرضه شده امروز با ۳۵/۶ درصد کاهش نسبت به هفته قبل و ۶/۵ درصد کاهش در قیمت داشته و به نرخ پایه ۲۸ هزار و ۴۲ تومان به ازای هر کیلو تعیین شده است، کمترین نرخ این محصول ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین نرخ عرضه شده این محصول ۴۹ هزار و ۱۳۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۴ تعیین شده است.

در این میان میلگرد عرضه شده امروز به مقدار ۳ هزار و ۸۹۰ تن شامل ۲ هزار و ۵۹۰ تن میلگرد کلاف و هزار و ۳۰۰ تن میلگرد آلیاژی است که نرخ پایه این محصولات نیز نسبت به هفته قبل ۲ درصد کاهش قیمت داشته و با میانگین نرخ پایه ۲۳ هزار و ۴۵ تومان خرید و فروش خواهد شد.

گفتنی است درصد پیش پرداخت محصولات تیرآهن به جز تیرآهن بال پهن ۲۴، میلگردها به جز میلگرد کلاف ۳۰ درصد تعیین شده است.

همچنین میزان این پیش پرداخت برای شمش بلوم نیز که قرار بوده ۳۰ درصد باشد در عرضه‌های امروز ۱۰ درصد منظور شده است. نرخ پایه نیز برای این محصول ۲۳ هزار و ۱۸۰ تومان به ازای هر کیلو تعیین شده که تقریبا نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته است، کمترین نرخ تعیین شده ۲۱ هزار و ۳۴ تومان و بیشترین نرخ پایه ۲۷ هزار تومان منظور شده است.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه‌بندی، گنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن است.

همچنین در عرضه‌های امروز ۱۶۲ هزار تن آهن اسفنجی موجود است که نسبت به هفته قبل ۸ درصد افزایش حجم داشته و نرخ پایه آن به مبلغ ۱۲ هزار و ۴۵۲ تومان نیز حدود ۱ درصد افزایش نسبت به عرضه هفته قبل را نشان می‌دهد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را به همراه نوسان میزان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

تداوم روند کاهشی تیرآهن و میلگرد بورسی/ ثبات قیمت آهن اسفنجی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =