کد خبر 4367
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

عرضه بر تقاضا در رینگ صنعتی پیشی گرفت

عرضه بر تقاضا در رینگ صنعتی پیشی گرفت

در انتهای معاملات امروز با ریزش ۵۱/۳ درصد از محصولات عرضه شده، یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۵۶ تن محصول معامله شد. این مقدار عرضه با استقبال نه چندان گرمی روبه رو شده و برای آن ۲۳ درصد پایین‌تر از مقدار معامله شده به میزان ۹۲۴ هزار و ۷۸۹ تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز قرار بود ۲ میلیون ۴۶۸ هزار و ۲۴۶ تن کالا شامل ۱۹۳ هزار و ۷۴۶ تن محصولات نوردی فولاد، ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن و ۱۶۲ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در انتهای معاملات امروز ۵۱/۳ درصد از این مقدار ریزش کرده و یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۵۶ تن محصول معامله شد. این مقدار عرضه با استقبال نه چندان گرمی روبه رو شده و برای آن ۲۳ درصد پایین‌تر از مقدار معامله شده به میزان ۹۲۴ هزار و ۷۸۹ تن تقاضا وجود داشت.

محصولات نوردی فولادی امروز شامل تیرآهن، میلگرد، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی، انواع ورق گرم، سرد لوازم خانگی، سرد خودرو و گرم خودرو بود که از میان این محصولات سبد میلگرد ساده صنعتی برای چندمین هفته متوالی و ورق گرم عرضه شده توسط تولیدی فولاد اصفهان به دلیل نوسان قیمت با نظر کمیته معاملات بورس کالای ایران حذف شد.

در میان محصولات نوردی عرضه شده، ۳ هزار و ۱۵۱ تن تیرآهن عرضه شده با ۶/۵ درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل به نرخ پایه ۲۸ هزار و ۴۲ تومان به ازای هر کیلو به طور کامل معامله شد، در این میان کمترین نرخ این محصول ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین نرخ عرضه شده این محصول ۴۹ هزار و ۱۳۰ تومان به ازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۴ بود.

در این میان محصولات میلگردی عرضه شده امروز به مقدار ۳ هزار و ۸۹۰ تن بود که از این مقدار شامل ۳۹۰ تن میلگرد کلاف و هزار و ۳۰۰ تن میلگرد آلیاژی به نرخ پایه ۲۳ هزار و ۳۱۰ تومان خرید و فروش شد که برای این مقدار سه هزار و ۱۳۵ تن تقاضا وجود داشت. 

گفتنی است درصد پیش پرداخت محصولات تیرآهن به جز تیرآهن بال پهن ۲۴ و میلگردها به جز میلگرد کلاف ۳۰ درصد تعیین شده است.

همچنین میزان این پیش پرداخت برای شمش بلوم نیز که قرار بوده ۳۰ درصد باشد در عرضه‌های امروز ۱۰ درصد منظور شده است.

در پایان معاملات امروز برای ۶۸ هزار و ۸۳۰ تن شمش بلوم عرضه شده با وجود عدم تغییر قیمت نسبت به هفته قبل تقاضای چندانی در بازار وجد نداشت و فقط چهار هزار تن از این محصول با نرخ پایه ۲۴ هزار و ۳۸۰ تومان که ۵/۱ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه داشت معامله شد و برای آن دو هزار و ۵۰ تن نیز تقاضا وجود داشت.

در میان محصولات سنگ آهن عرضه امروز نیز شامل کنسانتره سنگ آهن و گندله سنگ آهن به تالوی معاملات رسیده و با ریزش بین ۴۳/۵ تا ۶۶/۸ درصد حجم عرضه‌ها معامله شدند برای این محصولات نیز تقاضای چندانی وجود نداشت و سنگ آهن دانه بندی نیز کلا به تابلوی معاملات راه پیدا نکرده و حذف شد.

همچنین در عرضه‌های امروز قرار بود ۱۶۲ هزار تن آهن اسفنجی معامله شود که با حذف ۶/۱ درصد از این محصولات ۱۵۲ هزار تن از این محصول با تقاضای ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تن معامله شد و نرخ پایه مورد معامله برای آن مبلغ ۱۲ هزار و ۴۵۲ تومان بود که حدود ۱ درصد افزایش نسبت به عرضه هفته قبل را نشان می‌دهد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را به همراه نوسان میزان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

عرضه بر تقاضا در رینگ صنعتی پیشی گرفت

عرضه بر تقاضا در رینگ صنعتی پیشی گرفت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =